۰

چرا گاهی گربه‌ها بچه های خود را می‌خورند؟ ۷ دلیل مورد بررسی دامپزشکان

چرا گاهی گربه‌ها بچه های خود را می‌خورند؟ ۷ دلیل مورد بررسی دامپزشکان، اگر شما گربه‌ها را تولید می‌کنید یا از گربه‌های بی‌صاحبی که اغلب کوچک‌هایی می‌آورند، مراقبت می‌کنید، یکی از ترسناک‌ترین و ناراحت‌کننده‌ترین مواردی که ممکن است تجربه کنید، دیدن گربه مادری است که یکی از بچه های خود را می‌خورد. خوشبختانه، این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد، اما امکان پذیر است. اگر احتمال وجود کوچکان در آینده‌ی شما وجود دارد، هنگامی که ما به دلایل این اتفاق و احتمال رخ دادن آن زیر نظر شما را بررسی می‌کنیم، ادامه دهید تا بهتر آماده شوید.

چرا گاهی گربه‌ها بچه های خود را می‌خورند؟

۱. بی‌نیازی به آن است

یکی از دلایل شایعی که گربه ممکن است یکی از بچه های خود را بخورد، این است که جوان مبتلا به بیماری یا ناسالم است و احتمالاً زنده نمی‌ماند. در این صورت، مادر به طور غریزی جوان را می‌خورد. گربه‌ها بیش از ۲۰۰ میلیون سنسور بویایی در بینی خود دارند، و آن‌ها می‌توانند از حس بوی حساس خود برای تشخیص اشیاءی که ما نمی‌توانیم استفاده کنند، استفاده کنند، و بسیاری از افراد معتقدند که بیماری یکی از اشیاءی است که آن‌ها می‌توانند بوی کنند. یک بچه ناسالم خطری برای بقیه‌ی بچه ها رقم میزند، زیرا اگر بمیرد، باکتری‌ها به سرعت می‌توانند گسترش یابند و بچه های دیگر را آسیب‌پذیر کنند.

۲. بچه گربه به دنیا نیامده است

همانطور که به تازگی اشاره کردیم، یک جوان مرده می‌تواند به سرعت باکتری‌ها را به بقیه‌ی بچه های منتقل کند، بنابراین گربه انتخابی جز خوردن آن ندارد اگر این بچه گربه به دنیا نیامده باشد.

۳. خطر جمعیت

ممکن است بپرسید چرا نمی‌توانید جوان مریض یا مرده را بردارید تا گربه آن را نخورد. پاسخ این است که گربه شما حداقل در هفته اول پس از تولد تحمل هیچ گونه مداخله‌ای را با جمعیت ندارد. هر تلاشی برای نزدیک شدن به آن، باعث می‌شود که او فکر کند که محل امن نیست، و او شروع به جابه‌جایی آن می‌کند. اگر نتواند آن را جابجا کند یا حس کند که این کار خیلی دشوار است، ممکن است یک یا چند جوان را بخورد، بنابراین بیشتر متخصصان توصیه می‌کنند تا به هر قیمتی از ناحیه‌ی پناهگاه دوری کنید.

گربه‌هایی که خانه‌های خوبی دارند بسیار احتمال دارد بچه های خود را نخورند زیرا احساس امنیت می‌کنند و معمولاً اگر بیش از حد نزدیک شوید، لانه را جابجا می‌کنند. در طبیعت، گربه شما با خطر از چندین شکارچی روبرو می‌شود که ممکن است بچه ها را به عنوان یک وعده غذایی آسان ببینند، و مادر ممکن است بچه ها را بخورد تا استرس را کاهش دهد اگر احساس کند که آن‌ها ایمن نیستند.

۴. زایمان طولانی و استرس‌آور

بعضی از گربه‌ها ممکن است سه روز یا بیشتر در زایش باشند. در حالی که گربه ممکن است در طول این مدت غذا بخورد و آب بنوشد، اما این فرآیند می‌تواند به طور قابل توجهی بر روی آن تأثیر بگذارد. زایش‌های طولانی اغلب باعث گرسنگی گربه می‌شوند، و ممکن است یک جوان را مصرف کند تا بخشی از مواد مغذی از دست رفته را بازیابی کند. گربه‌ها گوشت‌خوار دقیق هستند، و آن‌ها می‌توانند مواد مغذی مهمی را از خوردن یک جوان بازیابی کنند که به آن کمک می‌کند تا ادامه دهد.

۵. عدم تجربه

این اتفاق کمی اتفاق می‌افتد، اما عدم تجربه ممکن است دلیل برخی از مواردی باشد که مادران نوپا بچه های خود را می‌خورند. گربه شما ممکن است به جز خوردن آن‌ها، نداند چه کاری انجام دهد، یا ممکن است خیلی سخت باشد، به طور ناخواسته کشته و سپس مرده را بخورد.

۶. کم‌تغذیه

یکی از دلایل شایعی‌تری که گربه ممکن است یکی از جوانان خود را در طبیعت بخورد این است که او کم‌تغذیه است و نیاز به مواد مغذی دارد که از خوردن جوانان خود به دست می‌آورد. او همچنین معمولاً پلاسنتا را می‌خورد. اگر گربه بسیار لاغر باشد، ممکن است کل جمعیت را بخورد. اگر جوانانی باقی بمانند، آن‌ها از طریق شیر ماده مقدار مواد مغذی بیشتری دریافت می‌کنند، بنابراین قربانیت یکی می‌تواند بهبودی در سلامتی بسیاری داشته باشد.

خوشبختانه، در امریکا برای یک گربه‌ی خانگی به اندازه‌ای لاغر که نیاز به خوردن یک جوان برای بقا داشته باشد، اتفاق بیشتری نمی‌افتد. برخی از متخصصان پیشنهاد می‌دهند که تا ۵۰٪ از گربه‌ها بالای پنج سال چاق هستند و می‌توانند چند کیلوگرم اضافی از وزن خود را از دست بدهند.

۷. تشخیص نکردن جوان

یک دلیل دیگر برای اجتناب از نزدیک شدن به جوانان زمانی که به تازگی متولد می‌شوند این است که گربه شما از بوی قوی خود استفاده می‌کند تا جوانان خود را شناسایی کند. حتی کوچکترین تغییری در بو می‌تواند باعث اشتباه گربه شما در تشخیص جوان برای یک شکارچی شود، و او برای راحتی جمعیت به کشتن پرداختند. گاهی یک لمس تنها کافی است تا بوی یک جوان تغییر کند و مادر را گیج کند.

آیا گربه‌های نر جوان خود را می‌خورند؟

گربه‌های نر جوان جوانان خود را نمی‌خورند و بیشتر به حفظ قلمرو خود و جمع آوری مادهای ماده برای تزاوج علاقه دارند. خطری وجود ندارد که پدر حتی در هفته‌های اول نزدیک به جوانان بشود. اما، گربه‌های نر ممکن است جوانان را بکشند تا اولویت خود را مشخص کنند و یک ماده را وارد دوره جنسی کنند.

چگونه می‌توانم کمک کنم تا اطمینان حاصل شود که گربه‌ام بچه های خود را نمی‌خورد؟

بهترین راه برای جلوگیری از خوردن گربه از جوانانش این است که آن را در زمانی که باردار نیست، سالم نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که به مادرش غذای کافی و مغذی هنگام بارداری و شیردهی می‌دهید. وقتی زمان تولد می‌رسد، برای او یک منطقه خصوصی دور از ترافیک و صدا فراهم کنید. از دخالت در هر گونه راهی خودداری کنید، تا او احساس نکند که امنیت جمعیت تخلیه شده است، و خطر خوردن جوانان کمتر خواهد بود.

در ادامه بخوانید: مراقبت از ماهی فایتر آب شیرین

احتمالاً دلیل شایع آن که گربه‌تان یکی از جوانان را بخورد این است که جوان ناسالم یا مرده به دنیا آمده است. گربه‌تان ممکن است به دلایل دیگری هم جوانان را بخورد، اما این دلایل در گربه‌های وحشیی که در طبیعت بدون مزایای غذا و پناهگاه زندگی می‌کنند، شایع‌تر هستند.

امیدواریم لذت برده‌اید از خواندن این راهنمای کوتاه و اینکه به پرسش‌های شما پاسخ داده است. اگر به شما کمک کرده‌ایم تا چیزی جدید درباره حیوان خانگی خود یاد بگیرید، لطفاً بخشی از دیدگاه ما درباره دلیل اینکه گاهی گربه‌ها جوانان خود را می‌خورند را در فیسبوک و توییتر به اشتراک بگذارید.

منبع سایت: hepper

۰ نظر

ثبت نظر

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید یا وارد سایت شوید