۰

6 دلیل متداولی که گربه‌ها به هیچی نگاه می‌کنند!

6 دلیل متداولی که گربه‌ها به هیچی نگاه می‌کنند! گربه‌ها دوست دارند در مکان مورد علاقه‌شان آرامش پیدا کنند. احتمالاً متوجه شده‌اید که گربه‌تان به سمت هیچی نگاه می‌کند، به نظر می‌آید که زیر تأثیر یک جادویی قرار گرفته‌اند. اما چرا گربه‌تان به نظر می‌آید به هیچی نگاه می‌کند؟

۱. بینایی آن‌ها با انسان‌ها متفاوت است

گربه‌ها دنیا را به شکلی متفاوت از انسان‌ها می‌بینند. مثلاً تا به حال دیده‌اید گربه‌تان به چیزی در شب نگاه می‌کند در حالی که شما هیچ چیزی نمی‌بینید؟ این به این دلیل است که آن‌ها دید در شب عالی دارند. شبکیه گربه دارای سلول‌های فوتوگیری به نام سلول‌های قضبان و مخروطی است. آن‌ها دارای بیشتر سلول‌های قضبان هستند که به گربه‌ها این امکان را می‌دهد که نور کم را تشخیص داده و حرکات را دنبال کنند. در عین حال، انسان‌ها این قابلیت را ندارند. گربه‌ها همچنین می‌توانند حشرات ریز را ببینند که ما نمی‌توانیم ببینیم؛ بنابراین، ممکن است به نظر برسد که آن‌ها به هیچی نگاه می‌کنند در حالی که در حقیقت به ارتشی از حشرات دارند که نگاهشان را جلب کرده است.

۲. حس شنوایی حساسی دارند

گوش‌های گربه‌ها حساس به صداها هستند. آن‌ها می‌توانند فرکانس‌های بالا را که برای انسان‌ها به سختی قابل شنیدن است، تشخیص دهند؛ بنابراین، دلیل دیگری که گربه‌ها به هیچی نگاه می‌کنند این است. تصور کنید صدایی آهسته از یخچالتان می‌آید. آنچه برای شما به عنوان یک طیف کوچکی از صدا به نظر می‌رسد، به اندازه‌ای ازحداقل برای گربه‌تان بلند و ناراحت‌کننده است. با ادامه‌ی صدا، نگاه گربه‌تان هم ادامه پیدا می‌کند.

۳. به گیاهان واکنش نشان می‌دهند

تأثیرات گیاهی مانند نعناع گربه معمولاً شامل آرامش و آرامی گربه است. نعناع برای گربه به دلیل وجود یک ترکیب شیمیایی به نام نپتالاکتون جذاب برای گربه‌ها است. نپتالاکتون یک روغن است که در نعناع وجود دارد و بر سلول‌های حسی گربه‌ها تأثیر می‌گذارد. یکبار وارد حفره‌ی بینی می‌شود، احساس خوشایندی و شادی برای گربه‌ها به همراه می‌آید و آن‌ها را در وضعیتی بالایی از هیجان قرار می‌دهد.

۴. آن‌ها حافظهٔ موقت دارند

تحقیقات نشان می دهد که گربه‌ها حافظهٔ موقتی مانند انسان‌ها دارند. حافظهٔ موقتی به معنای توانایی به یادآوری یک رویداد خاص گذشته است، مانند اولین باری که بستنی خوردید یا اولین باری که به سینما رفتید.

حافظهٔ موقتی گربه‌ها ممکن است شامل یادآوری آن باشد که خورشید همیشه در یک ستون در حیاط جلوی خانه در همان ساعت هر روز می‌درخشد و نوری تابان می‌کند. آن‌ها همچنین ممکن است یک رویداد خوشایند را یاد بیاورند یا حتی رویاپردازی کنند، مانند انسان‌ها. آن‌ها حتی ممکن است خاطرات خوشایندی را برای سرگرمی به یاد بیاورند. اگر گربه‌تان به سمت هیچی نگاه می‌کند، ممکن است بدین معنا باشد که حافظهٔ آن در حال کار است.

۵. آن‌ها در حال تشنج هستند

تشنج فوکال می‌تواند یکی از دلایلی باشد که گربه‌تان به سمت هیچی نگاه می‌کند. این نوع تشنج ممکن است باعث نگاه کردن گربه به فضای پیرامون شود و به علائمی مانند دور زدن بیش از حد و تغییرات رفتاری منجر شود.

۶. کنجکاوی گربه

همه والدین گربه می‌دانند که گربه‌ها موجودات کنجکاویی هستند و اگر چشم یا بینی آنها چیزی را ببیند، به آن توجه دارند. گربه ها می توانند ساعت ها مجذوب چیزی شوند، مانند عنکبوت کوچکی که در داخل پنجره می خزد یا ذرات ریز گرد و غباری که انسان نمی تواند ببیند.

آیا بد است اگر گربه من به دیوار خیره شود؟

در بیشتر مواقع خیره شدن به دیوار بی ضرر است. همانطور که گفتیم، گربه ها موجوداتی کنجکاو هستند. دلایل خیره شدن خالی ممکن است هر چیزی از صدای موش در داخل دیوار شما باشد که صدا ایجاد می کند یا صدای لوله زنگ زده ای که پشت دیوار خشک پنهان شده است. با این حال، توجه به وضعیتی به نام فشار دادن سر ضروری است.

چگونه بفهمم گربه من روح می بیند؟

در حالی که برخی از مردم به ارواح اعتقاد دارند، برخی دیگر شک دارند. داستان‌های ارواح قرن‌هاست که وجود دارد و برخی از صاحبان گربه فکر می‌کنند که وقتی گربه‌شان به هیچ چیز خیره نمی‌شود، این یک رویداد ماوراء الطبیعه است. باید اعتراف کنیم که وقتی چشمان گربه شما چیزی را دنبال می‌کند که ما نمی‌توانیم ببینیم، می‌تواند احساس وهم‌آوری باشد.

۶ دلیل متداولی که گربه‌ها به هیچی نگاه می‌کنند!

با خواندن این مقاله، اکنون از دلایل بسیاری که چرا گربه ها به هیچ چیز خیره نمی شوند آگاه هستید، که در واقع چیزی است. اغلب اوقات، این یک فعالیت بی ضرر است و نباید دلیلی برای هشدار باشد. با این حال، اگر گربه شما علائم بیماری احتمالی ذکر شده در بالا را تجربه کرد، عاقلانه است که آنها را توسط دامپزشک خود بررسی کنید.

۰ نظر

ثبت نظر

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید یا وارد سایت شوید