۰

چه زمانی باید به ماهی خود غذا بدهم؟

بیش از اندازه غذا دادن به ماهی آکواریومی یکی از اشتباهاتی است که اکثر صاحبان آکواریوم مرتکب آن می شوند. این مساله می تواند منجر به مشکلات زیادی برای آکواریوم شود. غذای مانده فیلتر آکواریوم را مسدود می کند و با تجزیه شدن به مواد مسموم برای ماهی های شما مضر خواهد بود. به همین دلیل روی بسته بندی همه غذا این مطلب ذکر شده است که از زیاد غذا دادن به ماهی، خودداری کنید.

نحوه غذا دادن به ماهی چگونه است؟

در طبیعت ماهی ها زمانی که گرسنه می شوند به دنبال غذا می گردند اما از طرفی هر زمان که غذا در دسترس شان باشد آن را می خورند. بدین ترتیب اگر غذا در اختیارشان باشد روزانه چندین بار از آن تغذیه می کنند. از سوی دیگر اگر غذا در اختیارشان نباشد بدون بیمار شدن چند روز هم می توانند زندگی کنند. بنابراین ماهی های آکواریوم حتی اگر گرسنه نباشند غذایی را که دارند می خورند. این موضوع را دفعه بعدی که ماهی شما با دیدنتان برای غذا گرفتن بالا وپایین پرید به یاد داشته باشید.

مراقب باشید!

غذای زیاد دادن به ماهی آکواریومی خطرات زیادی دارد. مدفوع زیاد و غذای مانده باعث کثیف شدن آب، تولید آمونیاک، نیترات وکاهش اکسیژن آب می شود.

شما می توانید انواع غذای ماهی را در فروشگاه آنلاین شهرپت ببینید و با توجه به گونه و نیاز ماهی خود بهترین غذای ماهی را انتخاب نمایید.

چند بار در روز به ماهی غذا بدهیم؟

دفعات غذا دادن به ماهی بستگی زیادی به گونه ماهی دارد. به طور معمول اکثر ماهی با یک یا دو بار غذا خوردن در روز می توانند زندگی سالمی داشته باشند و اکثر آن ها 16 تا 24 ساعت زمان نیاز دارند تا غذایی را که می خورند هضم کنند بنابراین یکبار غذا دادن در طول روز کاملا کافی است. چه یک یا دو بار در روز غذا دهید، نکته اصلی این است که  مقدار تغذیه در هر وعده را بسیار کم نگه دارید. مقداری غذا برای ماهی های خود در آکواریوم بریزید که پس از چند دقیقه غذایی روی آب نماند. زمان بندی برای غذا دادن به ماهی، به استثنای گونه هایی که شب ها غذا می خورند، مانند گربه ماهی ها، اهمیت ندارد. اگر از این گونه ماهی ها در آکواریوم خود دارید همیشه شب ها قبل از خاموش کردن چراغ های آکواریوم به آن ها غذا بدهید.

البته در مورد تعداد دفعات غذا دادن به ماهی استثناهایی هم وجود دارد مانند ماهی های گیاهخوار که به دلیل نداشتن معده بزرگ باید مرتباً غذا بخورند.

همچنین، ماهی های تازه متولد شده و ماهی های جوان که کاملاً رشد نکرده اند، نیاز به تغذیه مکرر از غذاهای ویژه ای دارند که برای آن ها طراحی شده اند. معمولاً سه یا چهار بار غذا در روز برای بچه ماهی لازم است.

شما می توانید انواع غذای ماهی را در فروشگاه آنلاین شهرپت ببینید و با توجه به گونه و نیاز ماهی خود بهترین غذای ماهی را انتخاب نمایید.

تغذیه ماهی آکواریوم در زمان مسافرت

زمان هایی که در سفر هستید برای تغذیه ماهی های آکواریوم خود می توانید از غذای مسافرتی ماهی استفاده کنید. در پت شاپ آنلاین شهرپت غذای مسافرتی ماهی در سایزهای مختلف که برای روزهای متفاوت می باشند موجود است. این غذا به صورت فشرده  و طی زمان درج شده روی بسته بندی در آب پخش می شود و ماهی ها می توانند از آن تغذیه کنند. برای آشنایی با نحوه صحیح نگهداری از ماهی ها و آکواریوم زمانی که در سفر هستید به قسمت دانستنی های سایت شهرپت مراجعه فرمایید.

 

 

۰ نظر

ثبت نظر

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید یا وارد سایت شوید