۰

چرا برخی از سگ ها صبح ها استفراغ می کنند؟

دستگاه گوارش سگ سانان و گربه سانان مشابه هم است. تفاوت عمده سگ ها و گربه ها در  زمان تخلیه مواد غذایی خورده شده از معده است. در گربه سانان این زمان می تواند به یک روز هم برسد اما سگ ها طی چند ساعت معده شان محتویات خورده شده را هضم اولیه می کنند و به روده می فرستند.

عمل هضم و جذب در روده انجام می شود و اسیدهای صفرای با آنزیم های پانکراس مواد غذای را به ذرات قابل جذب تبدیل می کنند.

سگ هایی که شبها زود غذا می خورند ( حدود ساعت ۶ تا ۸ شب) ، و صبح ها غذا نمی خورند یا دیر صبحانه می خورند. اسیدهای صفراوی تولید می شوند. بطور معمول اسیدهای صفراوی داخل ابتدای روده تخلیه می شوند. اما این سگ ها دریجه معده به روده آن ها به خاطر تخلیه نابجای صفرا باز شده و اسید به داخل معده می رود. اسیدهای صفراوی در معده موادی برای هضم نمی یابند. معده احساس ترش شدن می کند و برای برطرف شدن ترشی حالت استفراغ در سگ ایجاد می شود.

راه حل چیست؟

شب ها وعده غذایی سگ ، ۴۵ دقیقه قبل از خواب باشد.

بعد از غذای شب با سگتان بازی نکنید و فقط سگ را برای دستشویی به بیرون ببرید.

این سگ ها نیاز به حداقل چهار وعده غذای در طول شبانه روز دارند ، یک وعده صبح زود و یک وعده آخر شب و وعده های دیگر در طول روز داده می شوند. وعده شب باید بیشتر باشد و مقدار کربوهیدارات آن کمتر و مقدار پروتئین بیشتر باشد.

سگ هایی که دچار این بیماری هستند را نزد دامپزشک خود برده و داروها را طبق دستور دامپزشک حداقل به مدت ۱۰ روز استفاده کنید.

نویسنده: دکتر مجید ذاکریان ( بورد تخصصی بیماریهای داخلی دام کوچک)

۰ نظر

ثبت نظر

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید یا وارد سایت شوید