۰

راهکارهای جلوگیری از تأثیر هوای آلوده بر سلامت حیوان خانگی

 حیواناتی که در خانه یا حیاط خانه نگهداری می شوند ، آلودگی هوا می تواند سلامتیشان را تهدید کند که با یکسری اقدامات ساده می توانید از آن جلوگیری کنید.

- استفاده از فضای سبز وگیاهان اکسیژن ساز وغیرسمی جهت بهبود کیفیت هوای منزل

- استفاده از جاروبرقی که این کار علاوه بر موهای حیوان خانگی ، از سایر آلودگی های داخلی هوا نیز خلاص شوید

- تعویض به موقع فیلتر هوای پکیج خانگی

- از استعمال دخانیات اجتناب کنبد

- استفاده از مواد شوینده مناسب وکم خطر در منزل

 

علاوه بر داخل خانه ، رعایت یکسری مسائل در بیرون ازمنزل جهت حفظ سلامتی حیوان لازم هست :

 - استفاده از وسایل نقلیۀ عمومی و سهم خود را در حفظ کیفیت کلی هوا انجام دهید و به کاهش اثرات آلودگی هوا درحیوان خانگیتان کمک کنید.

- اجتناب از پیاده روی و گردش با حیوانات خانگی خود در خیابان های پرتردد و با ترافیک بالا و استفاده از فضاهای دور از خیابان‌ها مانند پارک ها یا مناطق مسکونی جهت ورزش و پیاده روی حیوان

- برای سمپاشی باغچه یا فضای سبز حیاط از مواد با سمیت کمتری استفاده نمایید

- به خاطر داشته باشید که اگر در خارج احساس ناراحتی کنید ، سگ شما خیلی بیشتر از شما تحت تاثیر قرار دارد. منتظر نمانید تا احساس ناخوشایندی به واسطۀ کیفیت پایین هوا در شما بوجود بیاید. زیرا آن زمان ممکن است شدیدتر باعث ناراحتی سگ شما باشد. برای دریافت اطلاعات به روز در مورد کیفیت هوا ، به طور منظم منابع مرتبط با پیش بینی هوا را پیگیری کنید

- برای فعال نگهداشتن سگ و حفظ قدرت عضلاتش در طول مدت آلودگی هوا ، سعی کنید از پله‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید از پله‌های موجود در خانه خود استفاده کنید یا پله‌های مخصوص حیوانات کوچک را خریداری کنید. ورزش برای قفسه سینه و عضلات ران نیز مفید است.

- سگ کوچکتر ، بیشتر حساس است. در طول مدت آلودگی هوا ، سگ‌ها را بیرون از خانه نبرید. اگر حیوان خانگی‌تان عادت دارد تا بیرون از خانه به دستشویی برود ، در این مدت از پد در داخل خانه برای این منظور استفاده کنید تا بتواند داخل خانه بماند. جعبۀ خاک نیز ممکن است برای مدت کوتاهی جواب بدهد.

۰ نظر

ثبت نظر

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید یا وارد سایت شوید