۰

چه مواقعی سگ ها گریه می کنند؟

بعضی مواقع ممکن است سگتان را زیر نظر داشته باشید و متوجه چشمان اشک‌آلود او شوید.

به راحتی می‌توان فرض کرد که سگ دارد گریه می‌کند، اما این اشک‌ها عملاً ناشی از چیزی غیر از احساسات است.

ما میدانیم که سگ ها می توانند احساسات ما را بفهمند و ما میدانیم که آن ها قادرند احساس غم و اندوه بکنند، اما آیا اشک‌های عاطفی واقعی از چشمانشان جاری می‌شود؟

سگ‌ها حیوانات دلسوز و حساسی هستند. هنگامی‌که ما خوشحال هستیم، آنها هم با تکان دادن دم خود در شادی ما شریک‌اند. زمانی که دل ‌و دماغ نداریم، می‌خواهند بغلشان کنیم و در ناراحتی ما شریک باشند. آن ها دوستان ما هستند، این دوستی را با تمام وجود ابراز می‌کنند.

اما، درحالی‌که انسان‌ها می‌توانند به دلایل عاطفی گریه کنند، سگ‌ها نمی‌توانند. پس به جای غلبه بر احساسات، دقیقاً چه کاری انجام می‌دهند؟

مانند انسان، سگ ها مجاری اشکی دارند که به آنها در حفظ عملکرد درست چشمشان کمک می‌کند. با این حال، مجاری اشکی سگ مایع اشک را به جای سر ریز کردن به بیرون به سمت گلو و ناحیه بینی جاری می‌کنند. بنابراین اگر به نظر رسید که سگ دارد گریه می کند، اشتباه نکنید، نیازی نیست او را به نزد دامپزشک ببرید. در ادامه با پت شاپ شهرپت همراه باشید. 

در اینجا به برخی از علل شایع اشک در سگ‌ها اشاره می‌شود:

آلرژی

درست مثل انسان، آلرژی ها می توانند چشمان سگ را اشک‌آلود کنند. سگ ها می‌توانند به یک سری چیزها حساس باشند، ازجمله گرده، گرد وغبار، حباب، دود و یا مواد غذایی. یک دامپزشک ممکن است دست به انجام چند آزمایش بزند یا سگ را تحت یک رژیم غذایی خاص قرار دهد تا علت واکنش آلرژیک را بیابد.

انسداد مجرای اشکی

اگر مجاری اشکی سگ مسدود شود، ممکن است اشک ها از چشمان سگتان شروع به جاری شدن کنند. این تخلیه چشم اشک‌، ریزش نامیده می‌شود. شما خواهید دانست که سگتان مبتلا به اشک‌ ریزش است چراکه ناحیه اطراف چشمان سگتان مرطوب خواهد شد. اگر این امر برای مدتی ادامه یابد، سگ ممکن است دچار تحریک پوستی شود یا خز قهوه ای یا قرمز رنگ در اطراف چشمانش جمع گردد. وقتی متوجه علائم اولیه می‌شوید، از دستورات مراقبتی دامپزشکی پیروی کنید.

عفونت

اگر اشک‌های سگ به جای اینکه روشن باشد، زرد، مخاطی یا خونی است، ممکن است حاکی از این باشد که سگ شما عفونت چشمی دارد. علائم دیگر می‌تواند متورم یا تحریک شدن ناحیه چشم باشد. اگر سگ شما این نشانه‌ها را از خود بروز می دهد، ممکن است موضوع جدی باشد و شما باید به یک دامپزشک مراجعه کنید و سگتان را تحت درمان قرار دهید.

خراشیده شدن قرنیه

اگر سگتان یک سگ فعال باشد، ممکن است قرینه‌اش در معرض خراشیدن شدن قرار گیرد. بازی با سگ ها یا گربه های دیگر، محکم برس کشیدن، و پرتاب شیء به سمت ناحیه چشم می تواند دلیل خراشیدن شدن قرنیه باشد. علاوه بر اشک ریختن، سگ ممکن است به چشم خود چنگ بزند، پی‌درپی چشمک بزند یا ناحیه چشم او ملتهب شود. اگر سگتان نشانه هایی از قرنیه خراشیده شده را نشان دهد او را نزد دامپزشک ببرید.

لکه کثیف

گاهی اوقات، اگر سگتان در حال گریه کردن است، صرفاً به این معناست که یک لکه سیاه یا یک مژه در چشمان او جا خوش کرده. اگر چنین هست، اشک‌ها باید به ‌زودی متوقف شوند. با این حال، اطمینان حاصل کنید که سگ را برای طولانی‌ مدت یا مشاهده علائم جدی ‌تر تحت نظر دارید و در صورت نیاز سگ را نزد دامپزشک ببرید.

اگرچه ممکن است به نظر برسد که سگ گریه می‌کند، اما معمولاً این را نشان می‌دهد که یک جای کار درست کار نمی‌کند. به جای استفاده از یک دستمال کاغذی برای مالیدن بر روی چشمان سگتان اطمینان حاصل کنید که او را تحت نظر دارید و به دنبال درمان ‌های پزشکی باشید، ممکن است مسئله جدی باشد.

۰ نظر

ثبت نظر

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید یا وارد سایت شوید