۰

بلنی میداس یا بلنی ایرانی

بلنی میداس (Midas Blenny) را در بسیاری از منابع معتبر به نام بلنی ایرانی معرفی می کنند اما متأسفانه در ایران این ماهی را فقط به نام بلنی میداس می شناسند.

این ماهی زیبا که حداکثر تا 13 سانتی متر رشد می کند بومی جزایر مرجانی اقیانوس هند به ویژه مالدیو است. البته بلنی میداس در مقایسه با سایر بلنی ها جزو ماهی های بزرگ این خانواده محسوب می شود.

بلنی ایرانی ماهی آرامی است که می توانید یک یا دو ماهی از این گونه را در یک آکواریوم بزرگ با سنگ های زنده فراوان و مخفیگاه های زیاد نگهداری کنید. دقت کنید که در این صورت برای جلوگیری از درگیر شدن بلنی ها حتماً باید آن ها را به صورت همزمان به آکواریوم معرفی کنید.

بلنی میداس ماهی مقاومی است که به راحتی با شرایط آکواریوم سازگاری می یابد و فقط کافیست که در آکواریوم سنگ زنده به میزان فراوان داشته باشید زیرا سنگ های زنده علاوه بر ایجاد آرامش و محل سکونت برای ماهی ، میزبان میکروارگانیسم های بسیار زیادی هستند که این ماهی از آن ها تغذیه می کند.

بلنی ایرانی برخلاف سایر هم خانواده های خود گوشت خوار است و در آکواریوم علاوه بر غذاهای زنده مانند آرتمیا از انواع غذاهای منجمد و یا آماده گوشتی نیز تغذیه می کند. هرچند بلنی ایرانی از جلبک های رشد یافته بر روی سنگ ها نیز تغذیه می کند اما این به معنی گیاه خوار بودن آن نیست زیرا درصد بسیار کمی از جیره غذایی آن را جلبک های دریایی تشکیل می دهند.

رنگ زرد براق و طلایی این ماهی در اثر استرس تغییر یافته و کم رنگ تر می شود. بلنی میداس ماهی مقاومی است که نگهداری از آن راحت بوده و همه افراد می توانند به راحتی از آن در آکواریوم مرجانی خود نگهداری کنند اما دقت داشته باشید که این ماهی ، جهنده بسیار ماهری است بنابراین از درپوش مناسبی بر روی آکواریوم استفاده کنید.

در صورت تمایل به خرید و نگهداری از بلنی ها در آکواریوم خود بلنی میداس توصیه اول ما خواهد بود زیرا بسیار زیبا بوده و تنوع رنگی جالبی به آکواریوم می بخشد.

این ماهی با توجه به محل زندگی خود کمتر در بازار ایران عرضه می شود و شاید برای خرید آن باید مدتی را انتظار بکشید اما مطمئن باشید که ارزش آن را دارد.

۰ نظر

ثبت نظر

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید یا وارد سایت شوید