۰

آشنایی با پروانه لورد هاو

این ماهی را برای اولین بار در جزیره لورد هاو (Lord Howe Island) واقع در شرق استرالیا کشف و نام گذاری کردند. به همین دلیل نام آن را نیز به نام همین جزیره نام گذاری نمودند.

البته در برخی منابع این ماهی را به نام های دیگری مانند مرجان ماهی لورد هاو و پروانه ماهی نوار پهن نیز نامیدند.

رنگ بدن این ماهی ، زرد کم رنگ است که در قسمت های زیر بدن به رنگ نقره ای تبدیل می شود و پنج خط عمودی سیاه رنگ در طول بدن آن قرار گرفته است.

پروانه ماهی لورد هاو که تا 18 سانتی متر رشد می کند بومی جزایر مرجانی استرالیا و نیوزیلند است.

این ماهی جزو ماهیان کمیاب در صنعت آکواریوم محسوب می شود که دلیل اصلی آن محدود بودن محل زندگی آن به استرالیا و نیوزیلند در اعماق 10 الی 50 متری است و تقریباً در هیچ کجای دیگر دیده نمی شود.

این ماهی همانند سایر هم خانواده های خود از مرجان ها و انواع کرم ها تغذیه می کند و در آکواریوم می توان از انواع غذاهای گوشتی مانند گوشت میگو ، آرتمیا و غذاهای آماده مخصوص ماهیان گوشت خوار برای تغذیه آن استفاده نمود.

به دلیل نوع تغذیه پروانه ماهیان نگهداری آن ها در آکواریوم های ریف امکان پذیر نیست زیرا به بیشتر مرجان ها ، کرم ها و صدف ها آسیب وارد می کند.

برای نگهداری این ماهی در آکواریوم به سنگ های زنده غنی به میزان فراوان و فضای شنای مناسب نیاز است. وجود سنگ زنده جهت سازگار شدن ماهی با شرایط جدید و شروع به تغذیه آن بسیار مهم است و گاهی ماهی تا چند هفته به تغذیه از غذاهای آماده تمایلی نشان نمی دهد و فقط از میکروارگانیسم های موجود در سنگ های زنده تغذیه می کند.

استفاده از آرتیمای زنده و یا برگ کاهو روش مناسبی جهت ترغیب ماهیانی است که معمولاً با تأخیر در آکواریوم شروع به تغذیه می کنند. امروزه بسیاری از شرکت های سازنده غذای ماهی ، غذاهای مخصوصی را برای گروه مختلف ماهیان به ویژه ماهیانی که کمتر در آکواریوم تمایلی به تغذیه از خود نشان می دهند می سازند.

یکی از خانواده هایی که بیشتر مد نظر اینگونه شرکت ها قرار می گیرد خانواده پروانه ماهیان است که می توانید از این غذاهای مخصوص آماده برای تغذیه آن ها استفاده کنید.

۰ نظر

ثبت نظر

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید یا وارد سایت شوید