۰

فواید استفاده از غذای خشک برای گربه ها

تغذیه یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیازهای حیوان خانگی شماست. یک تغذیه کامل و سالم تضمین کننده سلامتی و افزایش طول عمر گربه شماست.

گربه‌ها گزینه‌های غذایی مختلفی از جمله غذای کنسروی، غذای خشک و غذای خانگی دارند. غذای خشک گربه مزیت‌های زیادی دارد، اما اگر حیوان خانگی شما فقط از غذای خشک استفاده کند مشکلاتی نیز به همراه دارد. آگاهی از نکات مثبت و منفی غذای خشک بسیار مهم است تا بتوانید یک رژیم غذایی متعادل و سالم برای گربه خود داشته باشید.

انواع غذای گربه

وارد هر فروشگاه حیوانات خانگی یا پت شاپ که می‌شوید، مجموعه‌ای از غذاهای مختلف مخصوص گربه‌ها مانند غذای کنسروی و غذای خشک را می‌بینید.

کنسرو گربه به شکل‌های مختلف مانند چانک (تکه‌های گوشت در آب)، پوچ، سوپ، پته و ... موجود هستند که درصد بیشتری از این نوع غذا را آب تشکیل می‌دهد و برای سلامتی گربه بسیار مفید است.

گربه‌ها معمولا در مقایسه با سگ‌ها آب کمتری می‌نوشند و کنسرو گربه آب مورد نیاز بدن گربه را تامین می‌کند تا دچار مشکلات گوارشی و مجاری اداری و کلیوی نشوند.

غذای خشک مخصوص گربه نیز در مدل های مختلف با توجه به سن و وضعیت جسمانی گربه مانند عقیم شده یا نشده و یا دارای مشکلات گوارشی و غیره دسته بندی می شوند.

طرز تهیه غذای خشک گربه

غذای خشک گربه با ترکیب مواد اولیه خشک و مرطوب و تبدیل آن به یک خمیر یکدست شروع می‌شود. در فرآیند اکستروژن (روش تهیه غذای خشک)، خمیر تحت فشار گرم می‌شود، سپس از طریق یک ماشین قالبندی که دانه‌های غذای خشک (کیبل ها) را می‌برد، شکل داده می‌شود.

اندازه و شکل دانه‌ها با توجه به مشخصات محصول متفاوت است. دانه‌ها بعد از خشک و خنک شدن داخل بسته بندی قرار می‌گیرند و روانه فروشگاه‌ها می‌شوند.

مزیت استفاده از غذای خشک برای گربه چیست؟

غذای خشک یک غذای کامل است که همه مواد مغذی مورد نیاز گربه را شما را تامین می‌کند و طوری فرموله شده است تا قسمت اصلی رژیم غذایی گربه شما باشد.

غذاهای کمکی دیگر نباید بیش از 10٪ از رژیم غذایی گربه شما را تشکیل دهند.

غذای خشک گربه دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز گربه‌هاست. این مواد به غذای خشک گربه اضافه می‌شوند تا ضامن سلامتی گربه باشند.

چربا که برخی از مواد ضروری و مورد نیاز گربه ها مانند تورین به طور طبیعی و با خوردن غذاهای خانگی در بدن گربه تولید نمی‌شوند.

این مقاله را حتما بخوانیدفواید استفاده از غذای خشک برای سگ‌ها

تورین ماده‌ای است که نقش حیاتی در سلامتی چشم، قلب، تقویت سیستم ایمنی و کارکرد بهتر دستگاه گوارش ایفا می‌کند.

این ماده به غذای خشک گربه افزوده می‌شود تا دچار بیماری‌های ناشی از کمبود آن نگردد.

از دیگر مزایای غذای خشک برای گربه، کاهش جرم دندان و افزایش سلامتی دهان و دندان گربه است. دانه‌های غذای خشک با ساییده شدن روی دندان، جرم دندان گربه را از بین می‌برند و از تشکیل پلاک‌های دندانی جلوگیری می‌نمایند. بدین‌ترتیب گربه شما دندان‌های سالم‌تر و در نتیجه نفسی خوشبوتر دارد.

غذای خشک گربه نسبت به کنسرو گربه و غذای خانگی دیرتر فاسد می‌شود و همچنین اگر داخل ظرف بماند احتمال رشد باکتری‌ها در آن بسیار کم است. بنابراین زمانی‌هایی که مجبور به تنها گذاشتن گربه خود هستید می‌توانید با خیال راحت ظرف غذایش را از غذای خشک پر کنید و نگران گرسنه ماندنش نباشید.

این مزیت موجب می‌شود نگهداری غذای خشک نیز آسان‌تر باشد و عمر طولانی‌تری داشته باشد. همچنین قیمت غذای خشک گربه بسیار باصرفه‌تر از کنسرو و غذای خانگی است و روش استفاده از آن نیز بسیار راحت و بدون نیاز به صرفه وقت می‌باشد.

میزان مصرف غذای خشک مخصوص گربه‌ها

مقدار مصرف غذای خشک گربه بر اساس سن، وزن و ضعیت جسمانی گربه متفاوت است. شما می‌توانید به راحتی از روی جدول مندرج روی بسته بندی غذای خشک، مقدار مشخص شده و مورد نیاز گربه خود را ببینید.

طریقه مصرف و شرایط نگهداری غذای خشک گربه

مصرف غذای خشک گربه بسیار آسان است. کافی است مقدار مندرج روی بسته بندی را که بر اساس وزن و سن گربه جدول بندی شده است داخل ظرف غذا بریزید. همیشه در کنار غذای خشک، آب تازه و تمیز قرار دهید تا رطوبت و آب بدن گربه شما تامین شود.

بهترین غذای خشک برای گربه

بهترین غذای برای گربه شما، غذایی است که سالم باشد، از مواد اولیه با کیفیت تولید شده باشد و افزدونی شیمیایی نداشته باشد.

فارغ از ایرانی یا خارجی بودن، کیفیت مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب غذای خشک گربه است.

در حال حاضر برندهای ایرانی، انواع غذای مخصوص حیوانات خانگی از جمله غذای خشک گربه با کیفیت بالا و قیمت مناسب را تولید می‌کنند که برخلاف غذاهای خارجی به راحتی دسترس هستند. این نکته از این جهت حائز اهمیت می باشد که گربه نسبت به تغییر غذای خود بسیار حساس هستند، بنابراین انتخاب یک برند ایرانی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

برندهای نوتری پت، سلبن، سنسو، فیدار، رویال فید، روتیکا و ... از جمله برندهای غذای ایرانی با مجوز و تاییده از سازمان دامپزشکی کشور هستند و با توجه به نیازهای تغذیه‌ای گربه‌ها فرموله و تهیه شده‌اند.

کیفیت غذای خشک گربه نوتری

شرکت بهین تاش با برند نوتری پت یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان غذای حیوانات خانگی در ایران است. این شرکت اخیرا با فرمول جدید و افزودن یک طعم دهنده فرانسوی، غذای خشک گربه خود را بهینه کرده است به نحوی که حتی بدغذاترین گربه‌ها نیز با میل غذای خشک گربه بالغ نوتری پت را می‌خورند.

این محصول حاوی تورین، ویتامین، مواد معدنی و کلیه مواد مغذی مورد نیاز گربه شماست و به عنوان یک غذای کامل و سالم می‌تواند انتخاب مناسبی برای گربه شما باشد. غذای خشک گربه نوتری پت در دو مدل غذای خشک بچه گربه و غذای خشک گربه بالغ تولید می‌گردد.

همچنین می‌توانید در کنار غذای خشک گربه نوتری پت، از کنسروهای خوش خوراک و مقوی این برند نیز برای تغدیه گربه خود استفاده نمایید.

عوارض غذای خشک گربه

غذای خشک گربه رطوبت کمی دارد و آب بدن گربه را تامین نمی کند. همچنین پروتئین کمتر و کربوهیدارت بیشتری نسبت به غذای کنسروی دارد. برای جبران کم آبی و تامین پروتئین، بهتر است در کنار غذای خشک به عنوان غذای اصلی، از کنسرو گربه نیز استفاده کنید تا هم پروتئین و رطوبت کافی به بدن گربه برسد و هم گوارش بهتری داشته باشد.

پت شاپ آنلاین شهرپت

 

۰ نظر

ثبت نظر

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید یا وارد سایت شوید