۰

نحوه آموزش صحبت کردن به پرنده (قسمت دوم)

۱- با کلمات ساده شروع کنید: اگر شما به طور مداوم تکرار کنید پرنده شما به احتمال زیاد کلمات ساده را یاد می گیرد. عباراتی را انتخاب کنید که احتمالاً بیشتر از شما و دیگران بشنود ، مانند: سلام و خداحافظ ، شب به خیر ، نام پرنده.

 

۲- تشویق کردن به رفتارهایی که ترغیب به صحبت کردن می کند: یک روانشناس مطالعه ای در مورد آموزش کبوتر را برای چرخیدن و خواندن ازجوجه گی انجام داده است. تقلید از زنگ ها و یا بخشی از کلمات ، می تواند اولین گام در یادگیری برای تقلید کلمات باشد. هنگام انجام آموزش مدوام که مهم است که به طور مرتب بار تمرینات خود را بالا ببرید.

 

3- هنگام آموزش پرنده را در مقابل دهان خود نگه دارید: این باعث جلب توجه پرنده شما خواهد شد. نزدیک بودن به ایجاد ارتباط بین شما و پرنده کمک خواهد کرد ، همچنین به تمرکز پرنده در صداهایی که می خواهید آنها را ایجاد کنید کمک می کند.

 

۴- آزمایشات برروی الکس و سایر کاسکوها  نشان می دهد که  پرنده ها هنگامی که دو نفر در رقابت هستند هستند بهتر می آموزند. این روش model/rival (مدل / رقیب) نامیده می شود در این روش ، 2 نفر روبروی الکس می نشینند. یکی از افراد ، شیئی را به دیگری نشان می دهد ، نام آن را می گوید و از طرف مقابل می خواهد که نام آن را بگوید. اگر طرف مقابل اشتباه گفت یا اشتباه تلفظ کرد دوباره می پرسد و جایزه نمی دهد. اگر طرف مقابل نام آن را درست بیان کرد ، آن شیء را به عنوان جایزه به او می دهد. سپس همان درخواست با پرنده مطرح می شود. اگرچه زمان لازم برای آن که پرنده تشخیص دهد متفاوت است ، اما اگر موفق شود ، همان شیء به عنوان جایزه به او داده می شود. الکس ، با این روش ، نه تنها یاد گرفت که نام شیء را تشخیص دهد ، بلکه بسیاری از شاخصه های شیء را نظیر رنگ ، شکل ، جنس و تعداد آنها را نیز تشخیص می داد. صحبت کردن می آموزند. این ویژگی ماهیت اجتماعی شیوه ارتباط پرندگان را یاد می دهد.

 

۵- هر بار که چیزی را با پرنده انجام می دهید ، کلمات و عبارات خاصی را تکرار کنید. به عنوان مثال ، هنگامی که پرنده خود را بلند می کنید ، بگویید "بلند شو". این کارباعث می شود تا پرنده حرکات را با کلمات خاص مرتبط سازد.

مطمئن شوید پرند ه شما سرگرم هست ولذت میبرد. درست مثل یک کودک ، پرندگان هم از حس لذت یاد گرفتن ، سود می برند. با دادن جایزه ، پرنده را تشویق به لذت بردن از این بازی جدید کنید. جایزه باید بلافاصله پس از انجام رفتار مورد نظر داده شود. این کمک می کند که پرنده بفهمد کاری که انجام داده صحیح است.  زمانی که پرنده صحبت نمی کند از جایزه دادن اجتناب کنید. این کار موجب افزایش تمایل پرنده برای انجام تمرین می شود. اگر پرنده تان به تلاش شما برای یاد دادن به او به خوبی پاسخ دهد ، سعی کنید چیز دیگری به او یاد دهید. صداهای متنوعی به پرنده خود پخش کنید ، با این کار فقط سرگرمشان نمی کنید ، شما بااین کار مغز آنها را برای یادگیری تحریک می کنید. تازگی مطالعات نشان داده اند که پرندگان آواز خوان ازطریق تمرین و تکرار آواز خواندن را مانند یاد دادن حرف زدن بچه ها یاد می گیرند.

۰ نظر

ثبت نظر

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید یا وارد سایت شوید