۰

آیا سگ یا گربه شما کلسیم کافی دریافت می کند؟

 کلسیم در بدن سگ و گربه حیاتی ترین ماده مغذی مورد نیاز است که باید در رژیم غذایی نگران تأمین آن بود. اگر سگ یا گربه شما نهایتاً با مقادیر پایین کلسیم تغذیه شود باید آن را با بازجذب از ذخایر بدن خود جبران کند که منجر به مشکلات جدی دیگر می شود.

به اعتقاد اساتید تغذیه، کلسیم ماده معدنی بسیار مهمی است که جزو ارکان اصلی سازنده استخوان و غضروف است. دریافت کلسیم کافی ضامن سلامتی دندان و استخوان است. علاوه بر آن، کلسیم در انتقال هورمون ها، عملکرد دستگاه عصبی، انقباض ماهیچه ها، هضم، توانایی های شناختی و انعقاد خون نیز نقش دارد.

رژیم های غذای خانگی در بین بسیاری از دارندگان حیوانات خانگی محبوب است. اما زمانیکه در حال تهیه منوی غذایی سگ یا غذای گربه خود هستید، باید مطمئن شوید که او تمام مواد غذایی مورد نیاز را به نسبت مناسب و کافی دریافت می کند.

یکی از این مواد غذایی مهم کلسیم است. بدن حیوان خانگی شما به تنهایی نمی تواند نسبت مناسب کلسیم به فسفر را حفظ کند. بنابراین دانستن اینکه چرا کلسیم باید به رژیم غذایی خانگی اضافه شود و چگونگی آن امری حیاتی است.

 

نسبت کلیدی کلسیم به فسفر

به اعتقاد دکتر وینگاردت اینکه بگویم این سگ به خصوص به این اندازه کلسیم نیاز دارد چالش برانگیز است. مقادیر غذای مصرفی سگ یا گربه شما باید نسبت مناسب کلسیم به فسفر را به ارمغان آورد.

مواد غذایی اغلب بیشتر حاوی فسفر هستند. چیزی که خیلی از افراد به آن توجه نمی کنند این است که مرغ و گوشتی که به حیوان های خانگی خود می دهیم حاوی مقادیر بالایی از فسفر هستند. بنابراین در بسیاری از موارد ، کلسیم به منظور دسترسی به نسبت مناسب و ایده آّل باید اضافه گردد.

 

چگونه باید کلسیم را به غذای حیوانات اضافه کرد؟

مثل همیشه قبل از تغییر رژیم حیوان خانگی خود و یا دادن مکمل کلسیم (یا هر ماده غذایی دیگر) با یک دامپزشک درباره نیازهای فردی سگ یا گربه خود صحبت کنید. این نیازها بر اساس سن، اندازه و مشکلات سلامتی متفاوت هستند.

اگر سگ شما تحت رژیم خانگی غذای خام قرار دارد، باید کلسیم یا منشأ استخوان به عنوان یک مکمل در جیره حضور داشته باشد. معمولاً 5 تا 8 درصد رژیم خام باید استخوان باشد تا مقادیر لازمه را فراهم کند.

اگر دستگاه چرخ گوشت دارید، استخوان های دنده را چرخ کنید. بخاطر داشته باشید که فقط به او استخوان خام دهید و از منابع پروتئینی متنوع استفاده کنید تا حیوان شما همیشه یک نوع گوشت نخورد.

  1. شما می توانید به استخوان ها پودر پوسته تخم مرغ اضافه کنید. پوسته تخم مرغ منابع کلسیم مبتنی بر غذاست و فسفر ندارد.
  2. اگر شما برای حیوان خانگی خود جیره خانگی بدون استخوان آماده می کنید باید از مکمل کلسیم استفتده کنید. میزان استفاده از آن 1000 تا 1200 میلی گرم به ازای هر پوند (تقریباً 450 گرم) غذای خانگی تهیه شده است.
  3. از ماست به عنوان مکمل برای سگ یا گربه خود استفاده نکنید. اگرچه ماست برای حیوان خانگی شما مفید است و برای او فراهم کننده پروبیوتیک های طبیعی است، اما نباید به عنوان منبع اصلی کلسیم مورد استفاده قرار گیرد.

مکمل زیادی ندهید

همانطور که کمبود کلسیم مشکل زاست، زیاد بودن آن نیز مضر است و این دلیل دیگری که نیاز به مراجعه به دامپزشک را برای تعیین میزان مورد نیاز حیوانتان توجیه می کند.

در سگ ها کلسیم اضافی باعث بدشکلی های استخوان های مختلف و شکستگی مفاصل خصوصاً در توله سگ های نژاد بزرگ می شود. کلسیم اضافی در گربه ها باعث رشد ضعیف، افزایش تراکم مواد معدنی در استخوان ها و نیاز بیشتر به منیزیم می شود.

اگر شما سگ یا گربه خود را با غذای بسته بندی شده یا خام منجمد با کیفیت بالا تغذیه می کنید نیازی به اضافه کردن کلسیم اضافه به رژیم غذایی او ندارید. در واقع مقادیر زیاد نیز مشکل زا هستند، اما اگر غذای بهترین دوست خود را خانگی تهیه می کنید، باید مطمئن شوید که او این ماده مغذی را به میزان کافی دریافت می کند.

برای اطلاعات بیشتر از انواع غذای سگ و غذای گربه میتوانید به فروشگاه آنلاین غذای حیوانات خانگی شهرپت مراجعه نمایید.

چگونه پودر پوست تخم مرغ درست کنیم؟

تهیه پودر پوست تخم مرغ آسان است. طبق گفته ریک وودفورد که به عنوان استاد غذای سگ نیز شناخته می شود، تنها دو قاشق غذاخوری از این پودر برای تنظیم فسفر در اکثر جیره های غذایی لازم است.

در دستور العمل تهیه این پودر 12 قاشق چایخوری که هر کدام 1800 میلی گرم کلسیم دارد به دست می آید.

طرز تهیه:

  • ما به 12 پوسته تخم مرغ تمیز وخشک نیاز داریم. پوسته ها را بعد از تمیز و خشک کردن درون ظرف دربسته نگهدارید.
  • ابتدا آن ها را در دمای 300 درجه فارنهایت ( تقریباً 149 درجه سانتیگراد) گرم کنید.
  • سپس آن ها را به طور مساوی روی سینی پخت پخش کرده و برای 5 تا 7 دقیقه بپزید. پوسته ها هنوز اکثراً سفید یا قهوه ای هستند، اما ممکن است رنگ مختصری داشته باشد که طبیعی است.
  • پختن آن ها بیش از این مقدار بوی نامطبوعی تولید می کند.
  • اجازه دهید پوسته ها خنک شوند سپس آن ها را در مخلوط کن یا قهوه آسیاب کن تمیز به مدت یک دقیقه تا زمانیکه پودر یکنواخت بدون لبه های تیز تشکیل شود، آسیاب کنید. می توانید این پودر را تا 2 ماه در ظرف دربسته در دمای اتاق نگهداری کنید.

 

منبع : ماهنامه نسخه حیوانات

۰ نظر

ثبت نظر

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید یا وارد سایت شوید