۰

دلیل پینه بستن دست و پای سگ چیست؟

یکی از مشکلات پوستی در سگ ها پینه بستن پوست دست و پاست که معمولا در قسمت مفاصل و آرنج سگ اتفاق می افتد. این مشکل بر اثر خوابیدن روی زمین سفت و سخت و در نتیجه ساییده شدن پوست روی سطح آن ایجاد می شود. این قسمت از پوست سفت، ضخیم و دردناک می شود. با گذشت زمان این پینه ها ترک می خورند و خونریزی می کنند که در صورت عدم رسیدگی منجر به عفونت می شوند.

پینه بستن دست و پای سگ 

دلیل ایجاد پینه بر روی آرنج سگ محافظت از فشار وارد آمده در زمان خوابیدن  یا دراز کشیدن روی زمین و در محل تماس آرنج سگ با زمین سفت و سخت است. پینه ممکن است روی کمر، زانو، کنار پاها و در بعضی نژادها که سینه پهنی دارند بر روی سینه ایجاد شود.

این اتفاق بیشتر در سگ های نژاد بزرگ و کم مو یا بی  مو ایجاد می شود چرا که موهای سگ های موبلند از پوست آن ها مراقبت می کند و وزن سگ های نژاد کوچک آنقدر زیاد نیست که فشار زیادی روی دست آنها موقع خوابیدن ایجاد شود.

پیشگیری و درمان پینه در سگ

نکته مهم در مورد پینه سگ جلوگیری و درمان به موقع است. در صورت ترک خوردن پینه و یا لیس زدن و کندن آن توسط سگ عفونت شدید و دردناکی به وجود می آید که درمان آن نیاز به صرف وقت و هزینه زیادی دارد. گاهی نیز پینه منجر به جمع شدن مایع  زیر پوست می گردد که هیگروما (hygroma) نامیده می شود که باید توسط دامپزشک تخلیه شود.

یکی از راه های پیشگیری از ایجاد پینه روی پوست سگ استفاده از جای خواب نرم و متناسب با نژاد، سایز و جنس موی سگ است. با استفاده از تشک و جای خواب سگ از خوابیدن حیوان روی زمین سفت جلوگیری به عمل میاد و احتمال ایجاد پینه کاهش پیدا می کند.

با این حال سگ ها گاهی علاقه به خوابیدن روی زمین دارند و برای این موارد بهتر است از نرم کننده و مرطوب کننده های مخصوص سگ و لوازم آرایشی و بهداشتی سگ برای جلوگیری از پینه استفاده کنید. همچنین می توانید آستین و یا ساق به سگ خود بپوشانید تا پوست قسمت آرنج و زانو تماس مستقیم با زمین نداشته باشد.

امیدواریم این مطلب از پت شاپ شهرپت برای شما مفید بوده باشد. 

پت شاپ آنلاین شهرپت

 

۰ نظر

ثبت نظر

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید یا وارد سایت شوید