۰

ماهی چند روز بدون غذا می ماند؟

در طبیعت، ماهی ها به ندرت هر روز یک وعده غذا می خورند. برخی از آنها دوره های طولانی بدون مصرف هیچ غذایی را سپری می کنند. به عنوان مثال، سیچلاید آفریقایی ماده می تواند در زمان بارداری که بچه هایش را در دهان خود نگه می دارد، یک ماه بدون غذا سر کند.

ماهی چند روز بدون غذا می ماند؟ این سوالی است که هر آکواریم داری هنگام برنامه ریزی برای تعطیلات به آن فکر می کند. ممکن است دوست داشته باشید ماهی ها را با خود ببرید، اما این نه عملی است و نه توصیه می شود. همانند بسیاری از انواع دیگر حیوانات خانگی، تا زمانی که شما در تعطیلات استراحت می کنید، آن ها مجبور خواهند بود در خانه بمانند. بنابراین، با این سوال مواجه هستید که ماهی شما در حالی که دور از خانه هستید - به تنهایی یا تحت مراقبت شخص دیگری – چه شرایطی خواهد داشت.

اینکه دقیقاً چه مدت ماهی شما بدون غذا زنده میماند، به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد، از جمله سایز ماهی، سن و گوشتخوار بودن یا گیاهخوار بودن آن. البته هم وجود دارد، اما به طور کلی، ماهیان بزرگ یا مسن تر می توانند مدت زمان بیشتری نسبت به ماهی های کوچک یا جوان بدون غذا بمانند و دلیل آن این است: ماهی های بزرگ یا مسن به سادگی از توده بدنی و ذخایر چربی بیشتری برخوردار هستند که می توانند از آنها استفاده کنند. بنابراین، به عنوان مثال ، یک سیچلاید شکلاتی بزرگسال بدون غذای ماهی می تواند به میزان قابل توجهی طولانی تر از یک پنسل فیش طلایی دوام بیاورد.

به طور کلی می توان گفت یک ماهی آکواریومی بزرگ و سالم می تواند از 3 روز تا 1 هفته بدون اینکه هیچ غذایی بخورد زنده بماند. برخی از گونه های ماهی حتی می توانند بیش از 2 هفته بدون خوردن غذا زندگی کنند.

نحوه غذا دادن به ماهی اکواریوم

اغلب اوقات اولین سوالی که دارندگان آکواریوم می پرسند، خصوصاً کسانی که تازه به این سرگرمی مشغول شده اند، در مورد تغذیه است. من به ماهی هایم چه غذایی باید بدهم، چقدر باید به آن ها غذا بدهم و چند وقت یکبار؟ در طبیعت، آنچه ماهی می خورد بستگی به گیاهخوار (گیاهخوار)، گوشتخوار یا همه چیز خوار بودن دارد. تعداد و دفعات مصرف آن ها به ترجیحات رژیم غذایی، اشتها و در دسترس بودن غذا بستگی دارد. در اینجا چند نکته برای کمک به ارائه بهترین برنامه ممکن تغذیه برای ماهیان آورده شده است:

ماهی های گیاهخوار تمایل تغذیه هر روزه دارند زیرا برای تأمین نیازهای غذایی شان به خوراک بیشتری نسبت به گوشتخواران نیاز دارند.

ماهی های گوشتخوار کمتر غذا می خورند. این به این دلیل است که آن ها هر روز در طبیعت کمتر غذا می گیرند و برنامه تغذیه آکواریوم آن ها باید با آن مطابقت داشته باشد.

ماهی های همه چیز خوار بهترین شرایط را دارند زیرا گزینه های بیشتری برای مواد غذایی مناسب دارند. ماهی های شکارچی وقتی غذا فراوان است بیشتر غذا می خورند، اما اگر غذا نباشد می توانند چند روز بدون غذا خوردن دوام بیاورند. این می تواند توضیح دهد که چرا ماهیان آکواریوم به راحتی غذا را در هر زمان که داده می شود قبول می کنند. آنها نمی دانند وعده بعدی آن ها کی خواهد بود!

این مقاله را حتما بخوانید: پرطرفدارترین ماهی های آکواریومی و شرایط نگهداری از آنها

همیشه بهتر است، به خصوص در آکواریوم ها با ماهی های جدید، با کم غذا دادن شروع کنید، زیرا غذای زیاد و مانده می تواند آب شما را کدر کند و باعث افزایش خطرناک سطح آمونیاک و نیتریت شود. یک قاعده کلی این است که فقط آنچه ماهی شما می تواند در مدت 2 تا 3 دقیقه مصرف کند، به آن داده شود. اگر شک دارید، با مقدار کمی شروع کنید و ببینید ماهی شما با چه سرعتی آن را می خورد. اگر در کمتر از 2 دقیقه کاملاً مصرف شد ، کمی بیشتر به آنها بدهید. طولی نمی کشد که می فهمید در هر بار تغذیه چه مقدار غذا باید به آن ها داد. با شلنگ یا تور سیفون هر غذایی را که پس از پنج دقیقه باقی مانده است خارج کنید.

غذای ماهی گوشتخوار

بیشتر ماهی های گوشتخوار شکارچیان طبیعی هستند و از تعقیب و گریز لذت می برند و برخی از آنها لاشه خوار هستند. در طبیعت آن ها از ماهیان زنده، حشرات، لاروها و سخت پوستان تغذیه می کنند. همه ماهی ها به مقداری پروتئین نیاز دارند اما رژیم غذایی گوشتخواران باید از 45٪ تا 70٪ پروتئین تشکیل شود.

ماهی های گوشتخوار نمی توانند مقادیر زیادی کربوهیدرات را هضم کنند و بنابراین مقدار کمی غذای گیاهی برایشان کافی است.

غذا دادن به ماهی اسکار

شما باید به اسکار خود یک رژیم غذایی با کیفیت بالا و پروتئین بالا حاوی انواع غذاهای فرآوری شده مخصوص ماهی گوشتخوار، منجمد و یخ زده بدهید. یک غذای تجاری ماهی با پروتئین بالا که برای گونه های گوشتخوار تولید می شود (مانند گلوله های سیچلاید) کافی خواهد بود. این غذا باید 80٪ از رژیم اسکار شما باشد.

غذای ماهی گیاهخوار

ماهی ها گیاهخوار میوه ها، سبزیجات، آجیل، دانه ها، غلات سبوس دار، لوبیا ، تخم مرغ و لبنیات می خورند و از گوشت و مرغ اجتناب می کنند. همچنین آن ها ماهی ها و سایر غذاهای دریایی را می خورند.

این مقاله را بخوانید: چه زمانی باید به ماهی خود غذا بدهم؟

غذای ماهی همه چیز خوار

ماهی های همه چیز خوار، هم گیاه و هم گوشت را در اقیانوس می خورند. دستگاه گوارش آن ها می تواند هم مواد گوشتی و هم غذای گیاهی را بر خلاف ماهی های گوشتخوار و گیاهخوار هضم کند. ماهی قرمز یا همان گلدفیش هم یک ماهی همه چیز خوار است.

غذای ماهی قرمز

ماهی های قرمز همه چیزخوار هستند. آنها هر دو غذای گیاهی و گوشتی را می خورند. ماهی قرمز از حشرات آبزی، سخت پوستان کوچک، بچه قورباغه ها و حتی گاهی ماهی های کوچکتر نیز تغذیه می کند.

زمان غذا دادن به ماهی قرمز

به ماهی قرمز یا گلدفیش باید روزانه 2 تا 3 بار غذا دهید. دقت کنید که بیش از اندازه غذا دادن به ماهی باعث سوء هاضمه و یا آلودگی آکواریوم می شود. از نظر مقدار خوراک، یک قاعده خوب این است که فقط به ماهی قرمز خود غذا بدهید که در کمتر از دو دقیقه آن را بخورد و یا فقط به اندازه چشم ماهی قرمز به آن غذا بدهید.

تایمر غذای ماهی

تایمر غذای ماهی به گونه ای طراحی شده است که هر روز مقدار معینی از غذا را در آکواریوم شما پخش کند. برخی می توانند تنظیم کنند که غذا بیش از یک بار در روز داده شود. این به شما کمک می کند تا در صورت نبودتان یا فراموش کردن، ماهی خود را در زمان مورد نیاز تغذیه کنید.

هر دستگاه تایمر دار دارای تعداد متفاوتی از محفظه ها است که می تواند از قبل با مواد غذایی پر شود. فیدر محفظه ها را با مکانیزم ساعت می چرخاند بنابراین غذا در یک زمان از پیش تعیین شده به آکواریوم می ریزد. این اجازه می دهد تا ماهی ها بدون تغذیه بیش از حد به طور منظم تغذیه شوند.

شهرپت مرکز خرید غذای ماهی و لوازم آکواریوم

۰ نظر

ثبت نظر

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید یا وارد سایت شوید