۰

اهمیت نظافت و بهداشت سگ

همه ما می دانیم که بهداشت بخش مهمی از برنامه روزانه ماست و برای حیوانات نیز دقیقاً یکسان است و نقش مهمی در بهبود سلامت سگ شما دارد.  به همین دلیل باید اصول بهداشتی برای سلامتی سگ ها را یاد بگیریم تا علاوه بر خودمان، حال سگ مان هم خوب باشد. آگاهی شما از آنچه سگ را مستعد ابتلا به بیماری ها می کند، می تواند خوشبختی، سطح انرژی و سلامت کلی سگ شما را افزایش دهد.

داشتن حیوان خانگی یک مسئولیت و تغییری است بزرگ در زندگی هر شخص. اکنون که این مسئولیت را پذیرفته اید باید بدانید که نیاز به آمادگی، فداکاری و یادگیری دارید.

در این مقاله نکات اساسی درباره بهداشت و نظافت سگ ها را برای راهنمایی به شما پت دوستان عزیز جهت جلوگیری از بیماری ها، حفظ سلامتی و البته بهبود آن نیاز دارید، تهیه کرده ایم. در ادامه جزئیاتی را توضیح خواهیم داد که در مراقبت از حیوان خانگی خود نمی توانیم آنها را نادیده بگیریم.

 

حمام کردن منظم سگ

سگ هایی که عمدتا زمان بیشتری را در خانه می گذرانند ممکن است نیاز به استحمام کمتری نسبت به سگهایی که وقت بیشتری را در خارج از خانه می گذرانند داشته باشند.

ما توصیه می کنیم سگ خود را بیش از یک بار در ماه نشویید. حمام کردن بیش از اندازه سگ و شستشوی مداوم مخصوصا با شامپو، برای سگ شما مضر است. زیرا می تواند باعث تحریک پوست آنها شود، به خصوص اگر پوست به خوبی خشک نشده باشد یا از شوینده های مخصوص پت استفاده نکرده باشید. همچنین استحمام زیاد سگ ها باعث از بین رفتن لایه چربی موجود در پوست و موی سگ می شود و همین امر سلامت سگ شما را به خطر می اندازد. 

بهترین گزینه برای شستن و حمام کردن استفاده از شامپوی مخصوص سگ می باشد. اگر نمی دانید چه نوع شامپو، نرم کننده و یا لوسیون برای ویژگی های حیوان خانگی شما مناسب است، می توانید از کارشناسان پت شاپ شهرپت مشاوره بگیرید.

حوله های مخصوص سگ نیز یک وسیله عالی برای حفظ سلامت پوست و موی سگ شماست که می توانید با قیمتی مناسب از فروشگاه لوازم حیوانات خانگی شهرپت خریداری کنید.


تمیز کردن گوش های سگ

تمیز کردن گوش سگ به کاهش عفونت در این نقطه کمک بسیاری می کند و باید حداقل یکبار در ماه انجام شود. حال ما به شما کمک می کنیم تا بدانید چگونه گوش سگ خود را تمیز کنید. برای این کار انگشت خود را با یک تکه پارچه تمیز که به قطره تمیز کننده گوش سگ آغشته است بپیچید و داخل لاله گوش را تمیز کنید. هنگام حمام کردن سگ مراقب باشید تا آب به داخل گوش وارد نشود.

برای جلوگیری از ورود آب به گوش سگ می توانید پنبه ای آغشته به وازلین را داخل گوش سگ قرار دهید تا از نفوذ آب به داخل گوش سگ جلوگیری کنید.

تمیز کردن صورت سگ

سگ ها مدام در حال بو کشیدن و سرک کشیدن هستند، بنابراین می توانند میکروب ها را به راحتی در اطراف صورت و دهان خود جمع کنند. سگ هایی که صورت های چروکی دارند، آلودگی و رطوبت بیشتری در چین و چروک صورتشان جمع می شود، به همین دلیل بهداشت صورت سگ بسیار مهم است و باید به صورت مرتب و روانه انجام پذیرد.

یکی از راه های بسیار آسان و پیشنهادی شهرپت به شما استفاده از دستمال مرطوب مخصوص حیوانات خانگی است که می توانید انواع آن را از پت شاپ آنلاین شهرپت تهیه کنید.

این مقاله را حتما بخوانید: آیا می توان از شامپوی انسان برای سگ استفاده کرد؟

 

تمیز کردن چشم و اطراف چشم سگ

چشم سگ ترشحاتی دارد که در صورت تمیز نشدن در اطراف چشم سگ جمع شده و باعث بروز مشکلات و گاهی عفونت می شود. همچنین رد اشک روی پوست سگ می ماند و باید روزانه تمیز شود. برای این کار می تواند از قطره های اشک چشم سگ و دستمال تمیز کننده چشم سگ که در پت شاپ شهرپت موجود است استفاده نمایید. توجه داشته باشید که این کار باید با ملایمت و نرمی انجام شود تا به چشم سگ آسیب وارد نگردد.

اصلاح ناخن سگ

بهتر است حداقل یک بار در ماه ناخن های سگ خود را کوتاه کنید اما در برخی نژادهای سگ ناخن سریعتر رشد می کنند و ممکن است نیاز به اصلاح ناخن بیشتری داشته باشند. هیچ گاه از قیچی و دیگر وسایل برنده برای کوتاه کردن ناخن سگ استفاده نکنید چون احتمال شکستگی ناخن و ایجاد عوارض جدی دیگر وجود خواهد داشت.

ناخن گیر مخصوص سگ


ناخن گیر مخصوص سگ وسیله ای جهت اصلاح ناخن سگ که طراحی آن به شکلی است که به ناخن سگ آسیبی وارد نمی کند اما استفاده از آن نیاز به مهارت کافی برای کوتاه کردن اصولی ناخن سگ دارد. 

ناخن گیر مخوص سگ را می‌توان، از مراکز فروش لوازم نگهداری حیوانات خانگی تهیه کنید. قیمت ناخن گیر مخصوص سگ، متناسب با نوع و جنس آن متفاوت است که می توانید در لوازم آرایشی و بهداشتی سگ  از شهرپت با کیفیتی مناسب و قیمت ارزان خریداری نمایید.

همچنین می‌توانید با توجه به جثه سگتان، ناخن‌گیر مناسب را برای سگتان انتخاب کنید. زمانی که می خواهید ناخن سگ را کوتاه کنید به نکات زیر توجه نمایید:

  • کوتاه کردن ناخن را در زمانی که سگ آرام است انجام دهید؛
  • تیزی‌های ناخن را پس از کوتاه کردن حتما سوهان بکشید؛
  • اگر ناخن‌های سگ زیاد بلند نیست، نیازی به استفاده از ناخن گیر نیست و به سوهان کشیدن اکتفا کنید.

 

مسواک زدن دندان‌های سگ

مسواک زدن دندان های سگ به اندازه مسواک زدن دندان های انسان حائز اهمیت است. یکی از مهم‌ترین نکات بهداشت و نظافت سگ، نظافت دندان‌هاست. حال ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که چرا باید دندان‌های سگ خود را مسواک بزنید؟ بهتر است بدانید بیماری‌های لثوی یکی از مشکلات رایج سلامت سگ‌ها هستند. در واقع، از هر ۱۰ سگ ۸ سگ بالای سه سال مشکلات دندان دارند.

روش‌های بهداشت دهان و دندان سگ

  • استفاده از اسپری مخصوص دندان سگ‌ها (این اسپری‌ها کمک می‌کنند تا دندان‌ها تمیز شده و بوی بد را از بین می‌برند)
  • استفاده از اسباب‌بازی‌های جویدنی بافت‌دار (این اسباب‌بازی‌ها علاوه بر سرگرم کردن سگ شما، جرم روی دندان‌ها را نیز می‌خراشند)
  • استفاده از تشویقی های دنتال مخصوص سگ حاوی مواد تمیز کننده جرم دندان سگ شماست و انواع تشویقی سگ  را می توانید از فروشگاه اینترنتی شهرپت تهیه فرمایید.
  • استفاده از دستمال دندان سگ (این دستمال‌ها کمک می‌کنند تا شما با دست خود بتوانید دندان سگ را تمیز کنید. البته، همکاری سگ در این زمینه بسیار مهم است!)
  • استفاده از خمیر دندان مخصوص سگ‌ها  (البته برخی از حیوانات به این خمیردندان‌ها رغبت و میلی ندارند، با این‌حال ممکن است حیوان خانگی دلبند شما از این قضیه مستثنی باشد!)

پت شاپ آنلاین شهرپت

 

 

 

 

۰ نظر

ثبت نظر

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید یا وارد سایت شوید