۰

غذا دادن به ماهی اسکار

ماهی اسکار یک ماهی آب شیرین فوق العاده محبوب است که از حوزه آمازون در آمریکای جنوبی می‌آید.

محبوبیت ماهی اسکار عمدتاً به دلیل سطح هوش، رفتار بازیگوشانه و رنگ آمیزی‌های زیبای آن‌هاست.

ماهی اسکار گونه ای از خانواده سیچلایدها است که معمولاً به عنوان گونه آکواریوم آب شیرین نگهداری می‌شود.

به عنوان یک گونه ماهی آکواریومی، انواع مختلفی از ماهی اسکار وجود دارد.

نگهداری از ماهی اسکار کار آسانی نیست و دانستن نحوه مراقبت صحیح از اسکار ماهی، دنیای جدیدی از فرصت‌ها را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید از سایر سیچلایدها در آینده نگهداری کنید.

اگر اصول صحیح نگهداری از اسکارها را بدانید آن‌ها بی‌شک از زیباترین ماهی‌های آکواریوم شما خواهند بود.

ماهی اسکار

اسکار یک ماهی گوشتخوار و در طبیعت ماهی شکارچی است و از تعداد زیادی موجودات کوچکتر از جمله کت فیش، سخت پوستان و لارو حشرات آبزی تغذیه می‌کند.

برای گرفتن طعمه، اسکارها با انبساط سریع دهان خود را برای مکش موجودات کوچکتر آماده می‌کنند.

در آکواریوم، این ماهی‌ها با بسیاری از رژیم‌های غذایی که برای ماهی‌های بزرگ گوشتخوار در نظر گرفته شده‌اند، به خوبی کنار می‌آیند - اگرچه به ویتامین C نیاز خاصی دارند که گاهی از طریق میوه‌های افتاده از درخت در طبیعت آن را تامین می‌کنند.

اسکارها به یک رژیم غذایی متعادل نیاز دارند، بنابراین اگر اسکار خود را با ماهی های کوچک تغذیه می‌کنید این کار را به چند ماهی کوچک در هفته محدود کنید.

همیشه ماهی‌هایی بسیار سالم را برای تغذیه اسکار خود انتخاب کنید. اگر این ماهی‌ها بیمار باشند، ممکن است بیماری را به اسکار شما منتقل کنند.

اگر در تهیه ماهی برای تغذیه اسکار خود مشکل دارید می توانید ماهی‌هایی مانند گوپی را برای این کار پرورش دهید.

میزان غذا دادن به ماهی اسکار

صرف نظر از اینکه کدام غذاها را برای تغذیه اسکار خود انتخاب می‌کنید، مهم است که به ماهی خود بیش از اندازه غذا ندهید. اسکارها بر اساس مرحله رشد خود نیازهای تغذیه ای متفاوتی دارند.

برای یک ماهی اسکار بالغ، باید یک یا دو بار در روز غذا خوردن کافی است. به یک ماهی نوجوان اسکار، شما باید 2 تا 3 بار در روز غذا بدهید. اگر بچه اسکار ماهی دارید، یعنی اندازه ماهی کمتر از 4 اینچ است، توجه داشته باشید که آن‌ها برای رشد سریع خود به غذای بیشتری نیاز دارند.

ماهی چند روز بدون غذا می ماند؟

غذای بچه ماهی اسکار

بچه ماهی اسکار می‌تواند غذای پولکی و گرانولی بخورد. همچنین می‌توانید به آن غذای زنده مانند کرم خونی بدهید.

از آنجا که اسکار ماهی همه چیزخوار است، باید گاهی اوقات به آن سبزیجات بدهید. هنگام تغذیه بچه ماهی اسکار باید مطمئن شوید که اندازه غذا برای قرار گرفتن در دهانش زیاد بزرگ نباشد.

غذا دادن به ماهی گوپی

گوپی‌ها ماهی‌هایی فعال و غالباً رنگارنگ هستند و از این رو جزو ماهی‌های آکواریومی محبوب هستند.

تغذیه آن‌ها یک کار آسان و بدون زحمت است، اما خوب است که از نیازهای گوپی‌های خود برای جلوگیری از تغذیه بیش از حد آن‌ها اطلاع داشته باشید.

گوپی‌های کم سن به رژیم غذایی خاصی احتیاج دارند، اگرچه غذای مورد نیاز آن‌ها به راحتی در فروشگاه‌های غذای ماهی در دسترس است و غذای پولكی ماهی حاوی مواد مغذی موجب داشتن ماهی‌های بالغ سالمی در آینده خواهد بود.

شما می‌توانید غذای پولکی را از فروشگاه حیوانات خانگی یا فروشگاه ماهی و لوازم آکواریوم خریداری کنید تا از آن به عنوان یک منبع غذایی روزانه استفاده کنید.

گرچه گوپی‌ها هر نوع غذای پولکی را می‌خورند، برندهای با کیفیت بالا که هم پروتئین دارند و هم مواد گیاهی، بهترین گزینه هستند.

غذای پولکی که برای ماهی‌های گرمسیری در نظر گرفته شده است اغلب شامل تقویت کننده‌های رنگ طبیعی است که باعث می‌شود ماهی گوپی شما روشن‌تر و خوش‌رنگ تر به نظر برسد.

غذای ماهی را به شکل گلوله خریداری نکنید، زیرا خوردن آن با دهان کوچک برای گوپی دشوار یا غیرممکن است.

این مقاله را حتما بخوانیدچه زمانی باید به ماهی خود غذا بدهم؟

انواع غذای ماهی

امروزه انواع مختلفی از غذاهای ماهی در اشکال و اندازه‌های متفاوت در بازار وجود داردوپ. با این حال، ممکن است همه غذاهای ماهی برای ماهی شما مناسب نباشد.

شناختن غذای مناسب برای ماهیان مهم است. انواع غذاهای ماهی موجود در فروشگاه‌ها عبارتند از غذای فراروی شده، غذای خشک، غذای تازه و منجمد و غذای زنده ماهی.

انواع غذای ماهی را با مناسب ترین قیمت می‌توانید از شهرپت تهیه نمایید. 

غذای فراوری شده ماهی

غذای فراوری شده ماهی، مانند غذای پولکی و گرانولی بزرگترین دسته غذای ماهی را برای ماهیان زینتی و پرورشی در برمی‌گیرد.

محبوبیت خوراک فرآوری شده تجاری را می‌توان ناشی از راحتی آن در استفاده و همچنین این واقعیت دانست که آنها طی سالیان گذشته از نظر کیفیت پیشرفت کرده‌اند.

غذاهای خشک

غذاهای خشک شده یا فریز دراید غذای طبیعی ماهی است که کمتر فراوری شده است. گرچه ممکن است ارزش غذایی آن کاملا معادل یک غذای تازه نباشد، اکثرآ ارزش غذایی مواد در تهیه این نوع غذاها حفظ می‌شود. استفاده از این غذاها می‌تواند یک روش عالی برای تکمیل یک رژیم غذایی عمومی باشد. کرم‌های خونی، میگوی آب نمک، پلانکتون، کریل و بسیاری دیگر از بی‌مهرگان به این شکل در دسترس هستند.

غذای تازه و ماهی منجمد

غذای تازه و ماهی منجمد می‌تواند منبع خوبی برای تغذیه باشد. ماهی‌هایی که نیازهای غذایی خاصی دارند می‌توانند از غذای تازه بسیار بهره‌مند شوند.

انواع مختلفی از غذای تازه وجود دارد که می‌توان از طریق آن ماهی را تغذیه کرد. مثلا برای ماهی گوشتخوار می توان از انواع مختلف گوشت استفاده کرد.

بسته به نوع گوشت، توصیه می‌شود گوشت را بپزید تا از انتقال بیماری‌ها به ماهی خود جلوگیری کنید. برای جلوگیری از مشکلات گوارشی، باید از مصرف گوشت حاوی مقادیر بالای چربی پرهیز شود یا خیلی کم تغذیه شود. گوشت‌هایی که معمولاً برای تغذیه ماهی استفاده می‌شوند شامل میگو ، گوش ماهی، خرچنگ، ​​ماهی مرکب، مرغ،  جگر و گوشت گاو است.

مقالات پربازدید: پرطرفدارترین ماهی های آکواریومی و شرایط نگهداری از آنها

هنگام خرید غذاهای تجاری برای تغذیه اسکارها، به دنبال غذاهایی باشید که برای سیچلایدها تهیه شده‌اند. مانند غذای ماهی پلت و همچنین غذاهای منجمد، فریز دراید یا میل ورم خشک شده.

 پلت‌ها در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف تولید می‌شوند تا برای همه سایز اسکارها انتخاب مناسبی داشته باشید.

هنگام انتخاب پلت یا غذای دیگر برای ماهی خود، اطمینان حاصل کنید که اندازه غذا کوچکتر از دهان ماهی باشد.

در حالی که یافتن غذای مناسب برای اسکار دشوار است، اما ارائه رژیم غذایی سالم اینگونه نیست. آنها همه چیزخوار هستند و  تقریباً هر چیزی را که به آنها بدهید می‌خورند.

در آکواریوم ساده‌ترین گزینه استفاده از غذاهای پلت شده است. این غذاها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز ماهی شما هستند، حتی می‌توانید برخی از آنها را به طور خاص برای اسکار خود خریداری کنید. سایر گزینه‌ها شامل غذاهای زنده / منجمد است که سرشار از پروتئین هستند.

ظعمه زنده اسکارها را تشویق می‌کند غذای خود را به دست آورند که غرایز طبیعی شکار آنها را ارضا می‌کند.

بهترین رژیم غذایی برای ماهی اسکار ترکیبی از انواع مختلف مواد غذایی برای تأمین طیف وسیعی از مواد مغذی است که ماهی اسکار شما برای سالم ماندن به آن‌ها احتیاج دارد.

پت شاپ شهرپت مرکز خرید غذای ماهی و لوازم آکواریوم


 

۰ نظر

ثبت نظر

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید یا وارد سایت شوید