۰

سن سگ نسبت به انسان

اگر صاحب یک سگ هستید، این قانون را شنیده اید: 1 سال برای سگ شما برابر با 7 سال انسانی است. اما بعدها معلوم شد که این محاسبه خیلی هم دقیق نیست. سگ ها زودتر از ما بالغ می شوند. بنابراین اولین سال زندگی دوست شما برابر است با حدود 15 سال انسانی که البته در این مورد جثه و نژاد سگ نیز نقش دارد.

سگ های کوچکتر عمر طولانی تری نسبت به سگ های بزرگ جثه دارند اما ممکن است در چند سال اول زندگی سریعتر بالغ شوند. یک توله سگ نژاد ممکن است در ابتدا با سرعت کمتری پیر شود، اما در 5 سالگی به سنین میانسالی نزدیک می شود. نژادهای کوچک و عروسکی تا حدود 10 سالگی پیر نمی شوند.

تشخیص سن سگ

اگر یک توله سگ یا سگ را به فرزندی پذیرفته اید اما ازسن او اطلاع ندارید باز هم می توانید سن او را حدس بزنید.

دندان های سگ تصور تقریبی از سن آن ها به ما می دهند. این دستورالعمل ها از سگ به سگ دیگر متفاوت است و همچنین به نوع مراقبت از دندان (در صورت وجود) قبل از دریافت شما بستگی دارد.

✔ تا 8 هفتگی: تمام دندانهای شیری درآمده اند.

✔ تا 7 ماهگی: تمام دندانهای دائمی درآمده اند و سفید و تمیز هستند.

✔ تا 1-2 سال: دندانها کدر هستند و دندانهای پشت ممکن است زرد شوند.

✔ در 3-5 سالگی: تمام دندان ها ممکن است جرم و کمی ساییدگی داشته باشند.

✔ تا 5-10 سالگی: دندان ها سایش بیشتری دارند و علائم بیماری را نشان می دهند.

✔ در 10-15 سالگی: دندانها فرسوده شده و احتمالاً تجمع سنگین تارتار و جرم دارند.

دامپزشک شما همچنین می تواند براساس معاینه کامل بدنی یا آزمایشاتی که روی استخوان ها، مفاصل، عضلات و اندام های داخلی انجام می شود، سن سگ را حدس بزند. سگ های مسن ممکن است برخی از علائم خاص پیری را نشان دهند.

این مقاله را حتما بخوانید: 10 آموزش فرمان پذیری به سگ

 

✅ چشمان با هاله ابری مانند

✅ موی خاکستری که از اطراف پوزه شروع می شود و سپس به مناطق دیگر صورت، سر و بدن گسترش می یابد.

✅ پوست شل

✅ پاهای سفت

سن سگ نسبت به انسان

به عنوان یک دستورالعمل کلی، انجمن پزشکی دامپزشکی این محاسبه با اینطور شرح می دهد: 15 سال انسانی برابر با سال اول زندگی یک سگ نژاد متوسط ​​است. دو سالگی برای یک سگ در مقایسه با سن انسانی برابر با نه سال است. و پس از آن، هر سال انسان برای یک سگ تقریباً پنج سال خواهد بود.

اما سگ ها هنوز به طور قابل توجهی طول عمر کوتاه تری نسبت به انسان ها دارند. شاید برای شما هم سوال باشد که سگ چند سال عمر میکند؟ 

 

سن حیوان خانگی شما چقدر است؟

با توجه به اینکه همه این روش ها نسبی است اما اگر سن سگ خود را نمی دانید روش های بالا می تواند به شما کمک کند تا به طور تقریبی سن حیوان خانگی خود را حدس بزنید.

جدول معادل سازی سن سگ و انسان

پت شاپ آنلاین شهرپت

۰ نظر

ثبت نظر

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید یا وارد سایت شوید