۰

تشویقی گربه چیست؟ راهنمای خرید انواع تشویقی گربه

اگر گربه دارید حتما می‌دانید که دادن تشویقی به دوست پشمالویتان چقدر می‌تواند لذت بخش و وسوسه انگیز باشد.

در واقع دادن تشویقی به گربه یک جور ابراز علاقه محسوب می‌شود اما انتخاب تشویقی مناسب و سالم و همچنین خودداری از دادن مقدار زیاد تشویقی، برای حفظ سلامتی گربه شما ضروری است. در واقع تشویقی گربه به خودی خود مضر نیست بلکه نوع و مقدار آن ممکن است دردسرساز شود.

تشویقی گربه از طعم دهنده، گوشت قرمز، سفید و یا ماهی، روغن حیوانی، پروتئین گیاهی، اعضای حیوانات و دیگر مواد تهیه می‌شود و برای گربه بسیار لذیذ و حتی اعتیادآور است.

از تشویقی می‌توانید برای خوشحال کردن گربه خود و یا به عنوان جایزه و تشویق برای آموزش استفاده نمایید.

بهترین تشویقی برای گربه من چیست؟

تشویقی گربه انواع مختلفی دارد، از تشویقی‌های کرانچی و سفت گرفته تا تشویقی‌های نرم و بستنی گربه.

بسیاری از تشویقی‌ها و اسنک‌های گربه با ویتامین، مواد معدنی و سایر مواد مغذی و مفید برای گربه غنی شده‌اند و حتی برخی از آن‌ها خاصیت درمانی دارند مثلا موجب افزایش سلامت پوست و مو می‌شوند.

شناخت تشویقی و انتخاب نوع مناسب و منطبق با شرایط جسمی گربه امری مهم است. چرا که دادن تشویقی ناسالم و یا بیش از اندازه به گربه می‌تواند سلامتی گربه شما را به خطر بیندازد و در واقع مضراتش بیشتر از منافعش باشد.

تشویقی هرگز نباید بیش از 10% مقدار کالری دریافتی و غذای روزانه گربه شما را تشکیل دهد، حتی می‌توان گفت درصد ایده آل مقدار تشویقی 5% است. برخلاف غذاهای مخصوص گربه مانند غذای خشک و کنسرو، تشویقی یک غذای کامل و متعادل شده نیست و می‌تواند تعادل رژیم غذایی گربه شما را برهم بزند.

به عنوان مثل برخی از تشویقیهای گربه حاوی 85% پروتئین هستند که برای یک گربه عقیم شده یا دارای اضافه وزن گزینه مناسبی نیست. پس بازهم یک انتخاب درست مهم است.

قیمت و خرید انواع تشویقی گربه

از طرف دیگر دادن مقدار زیادی تشویقی به گربه باعث می‌شود میل و اشتهای گربه شما برای غذای اصلی کم و در طولانی مدت گربه به اصطلاح بدغذا شود و بدین ترتیب دچار مشکلات سلامتی ناشی از تغذیه نادرست گردد.

این مورد مشکل بسیاری از صاحبان گربه است که ناچارند انواع غذاهای مختلف را برای گربه خود خریداری کنند که در آخر گربه به خوردن هیچ کدام از آن ها تمایلی نشان نمی‌دهد.

یکی از این مشکلات شایع ناشی از دادن تشویقی زیاد به گربه، چاقی است. معمولا مقدار کربوهیدرات تشویقی‌ها بالاست که خود عامل چاقی است و شما با دادن میزان زیادی کربوهیدرات، پروتئین و کالری در واقع سلامت گربه خود را به خطر می‌اندازید.

پس بهتر است کمی از لذت دادن تشویقی به گربه خود صرفنظر کنید تا گربه سالمی داشته باشید!

بهترین زمان برای دادن تشویقی به گربه چه وقتی است؟

زمانی که گربه شما رفتاری مثبت دارد، آرام است، خرابی کاری نمی‌کند و یا بچه گربه‌ای دارید که در حال آموزش دیدن است می‌تواند از تشویقی استفاده کنید اما زیاده‌روی نکنید.

برای آموزش دادن و تشویق گربه خود، اسنک گربه می‌تواند یک محرک قوی باشد. بهتر است دریافتی روزانه کالری از تشویقی گربه مقدار 20 تا 30 کالری باشد تا گربه دچار مشکلات گوارشی و یا اضافه وزن نشود.

برخی از تشویقی‌های گربه می‌توانند به عنوان میان وعده و اسنک استفاده شوند. بهتر است زمان مشخصی در روز برای دادن اسنک تشویقی به گربه خود در نظر بگیرید و فاصله مناسبی بین غذای اصلی و زمان دادن تشویقی در نظر بگیرید تا اشتهای گربه و میلش به غذای اصلی کم نشود.

خرید بستنی گربه

بهترین تشویقی گربه

بهترین تشویقی گربه، تشویقی‌های طبیعی، فاقد طعم دهنده و نگهدارنده هستند. این نوع تشویقی‌ها در مدل های مختلفی یافت می شوند.

به عنوان مثال تشویقی‌های فریز دراید که از گوشت کاملا طبیعی تهیه شده اند گزینه خوبیست. روش تهیه تشویقی فریز دراید به این ترتیب است که پس از پخت کامل گوشت قرمز یا سفید با خارج کردن رطوبت آن به روش فریز درای،مواد مغذی، طعم و بوی آن کاملا حفظ گریده و با افزودن آب، دوباره به حالت اول خود یعنی گوشت 100% طبیعی و خالص برمی‌گردد و شما می‌توانید به حالت خشک و یا مرطوب آن را استفاده نمایید.

تشویقی‌های طبیعی تهیه شده از اعضای حیوانات نیز جزو تشویقی‌های طبیعی و سالم هستند که طی یک پروسه با روشی ویژه خشک می‌شوند بدون اینکه طعم و بوی اولیه خود را از دست بدهند. این نوع تشوی‌ی ها به دلیل نداشتن مواد افزودنی برای گربه‌ها مفید و بی‌خطرند.

.تشویقی‌های سویل‌پت و پت پرایز از این دسته هستند 

تشویقی های مغزدار دریمیز با کالری و چربی کم و همچنین قیمت مناسب انتخاب خوبی به عنوان یک تشویقی سالم برای گربه‌هاست.

به طور کلی در زمان خرید تشویقی باید به محتویات مندرج روی بسته بندی توجه کنید تا بهترین انتخاب را برای گربه خود با توجه به شرایطش انجام دهید. معمولا روی بسته بندی تشویقی مقدار پروتئین، شکر، کربوهیدارت و کالری آن و حتی مقدار مصرف ذکر می شود. پس با کمی دقت و صرف وقت می توان سالم ترین و بهترین گزینه را انتخاب نمود.

 

قیمت تشویقی گربه

مدل‌ها و برندهای مختلفی از تشویقی و اسنک گربه در فروشگاه ها و پت شاپ ها موجود هستند که بسته به مواد اولیه، روش تهیه و حتی بسته بندی قیمت‌های مختلفی دارند.

برای دیدن قیمت، مواد اولیه و روش تهیه تشویقی می‌توانید به پت شاپ آنلاین شهرپت مراجعه و انواع مختلف تشویقی گربه مانند بستنی گربه، تشویقی مدادی گربه، اسنک تشویقی مغزدار، تشویقی‌های طبیعی گربه و غیره را مقایسه نمایید.

این مقاله را حتما بخوانید: تشویقی سگ چیست؟راهنمای خرید انواع تشویقی سگ

طرز تهیه تشویقی خانگی برای گربه

اگر تمایلی به استفاده از تشویقی‌های تجاری ندارید می‌توانید به آسانی در خانه با چند روش ساده یک تشویقی و اسنک لذیذ برای گربه خود تهیه کنید.

تشویقی ماهی سالمون

مواد لازم:

250 گرم ماهی سالمون

1 عدد تخم مرغ زده شده

2 پیمانه آرد گندم

فر را در حرارت 350 درجه قرار دهید تا گرم شود. ماهی سالمون را ریز کنید و با یک تخم مرغ زده شده و دو پیمانه آرد مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست درست شود.

اگر خمیر سفت شد می‌توانید کمی آب به آن اضافه کنید. خمیر را ورز دهید به حدی که شل نباشد و به دست نچسبد.

کف قالب آرد بریزید و خمیر را روی ان به شکل یکنواخت پخش کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید از قالب‌های فانتزی برای درست کردن این تشویقی استفاده کنید و یا با کاتر مخصوص خمیر را برش بزنید و داخل فر قرار دهید تا به مدت 20 دقیقه بپزد.

سپس اجازه دهید خنک شود. تشویقی شما آماده است. این تشویقی را می‌توانید به مدت یک هفته در طرف در بسته در یخچال نگهداری نمایید.

تشویقی هویج و کت نیپ

مواد لازم:

2 قاشق چایخوری روغن زیتون یا نارگیل

4/1 پیمانه آرد

1 قاشق چایخوری کت نیپ خشک شده

4/3 پیمانه هویج رنده شده

1 عدد تخم مرغ زده شده

ابتدا فر را روی حرارت 375 درجه قرار دهید تا گرم شود. یک کاغذ شیرینی پزی روی سینی فر قرار دهید. روغن و آرد را مخلوط کنید تا خمیر شود. کت نیپ و هویج را اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس تخم مرغ را به مخلوط اضافه کنید. اگر خمیر سفت شد کمی آب و اگر شل بود کمی آرد به آن اضافه کنید.

خمیر را روی کاغذ با ضخامت کم پخش کنید و با کاتر مخصوص به شکل دلخواه ببرید و در فر قرار دهید. بعد از 12 دقیقه تشویقی شما آماده است و پس از خنک شدن می توانید به گربه خود بدهید. تشویقی هویج و کت نیپ خانگی گربه را می توانید به مدت یک هفته در ظرف دربسته داخل یخچال نگهداری نمایید.

پت شاپ آنلاین شهرپت مرکز فروش انواع تشویقی گربه

 

 

 

۰ نظر

ثبت نظر

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید یا وارد سایت شوید