۰

بیماری های شایع لاک پشت های خانگی

بیماری مشترک لاک پشت هایی که در خانه نگهداری می شوند شامل موارد زیر است :

کمبود ویتامین  A

 بیماری های تنفسی

 آبسه ها

 عفونت ها و شکستگی های لاک

 بیماری های انگلی

 

نشانه های این بیماری ها چیست؟

کمبود ویتامین A : به علت تغذیه لاک پشت ها با رژیم نامناسب رخ می دهد. لاک پشت هایی که از غذاهایی مثل کاهوی یخ زده ، رژیم غذایی گوشتی و یا رژیم غذایی کم کالری بیشتر تغذیه می کنند احتمال دارد که دچار کمبود ویتامین A شوند. کمبود ویتامین A باعث ایجاد تغییر در اپیدرم (لایه بیرونی پوست) و در غشای مخاطی و مخاط و غدد ترشحی دهان ، چشم ها و دستگاه تنفسی فوقانی می شود. علائم این بیماری عبارتند از فقدان اشتها ، سرگیجه ، تورم پلک ها (اغلب با ترشحات چرک) ، تورم گوش (در واقع آبسه گوش) و عفونت های تنفسی.

بیماری های تنفسی : در لاک پشت ها ، اکثر عفونت های تنفسی ناشی از باکتری ها هستند و اغلب به صورت ثانویه دراثر کمبود ویتامین A اتفاق می افتد. لاک پشت ها با عفونت های تنفسی ممكن است دارای ترشحات  بیش از حد دهانی ( حباب مانند) ، ترشحات بینی ، بی حالی ، از دست دادن اشتها ، خس خس سینه ، كشیدن گردن با هر تنفس و تنفس با دهان باز باشند. اگر عفونت شدید باشد و یا به ریه ها گسترش پیدا کند و باعث ایجاد پنومونی شود ، لاک پشت به سمتی که درگیری دارد می چرخد ​​و شناور میماند.

آبسه : آبسه ها ممکن است  در هر نقطه از بدن لاک پشت دیده شود وا اغلب در گوش های لاک پشت رشد می کنند و در یک سمت سر و فقط در پشت چشم ظاهر می شوند. آبسه ها اغلب به کمبود ویتامین A مربوط می شود.

عفونت ها و شکستگی های لاک : عفونت های لاک (پوسیدگی لاک) اغلب در لاک پشت ها دیده می شود. این عفونتهای باکتریایی یا قارچی اغلب به صورت ثانویه به علت تروما، سوختگی یا گزش است. برخی از این عفونت ها می توانند به داخل بدن پوسته نفوذ کنند، باعث زخم های عمیق و یا پوسیدگی در بدن پوسته می شوند. به یاد داشته باشید که لایه بیرونی (کراتین) پوسته از زیر پوست استخوانی زنده محافظت می کند؛ لاک یک لایه بسیار مهمی برای حفاظت از اندام های داخلی است که در زیر آن واقع شده اند.

بیماری های انگلی : انگل های داخلی، مانند کرم های گرد، در لاک پشت های خانگی رایج هستند. در اغلب موارد، عفونت های انگلی بدون علائم بالینی است؛ آنها در آزمایشات  مدفوع تشخیص داده می شوند. در موارد شدید ممکن است باعث اسهال یا کاهش وزن شود.

 

ترجمه : دکتر اژدری

 

پت شاپ آنلاین شهرپت با داشتن محصولات متنوع می تواند به شما عزیزان در داشتن حیوان خانگی سالم و شاداب کمک بسزایی انجام دهد.

۰ نظر

ثبت نظر

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید یا وارد سایت شوید