۰

آیا نگهداری از حیوان خانگی خوب است ؟

نخستین گام قبل از خرید حیوان خانگی مشاوره با دامپزشک یا کلاپ معتبر است.

در این مشاوره مشخص می شود ، چه نوع حیوانی ( سگ ، گربه ، پرنده و ...) برای شرایط زندگی شما مناسب تر است و به دنبال آن نژاد و جنسیت حیوان مشخص می شود.

مورد دیگری که باید مد نظرتان باشد ، این است که شما یک موجود زنده را وارد خانه می کنید که این موجود زنده نیاز به یک سری کارهای روزانه مانند دادن غذا و تمییز کردن محل زندگی ، شانه و برس کردن و ... دارد ، اما برخی کارها هم هست که در دراز مدت انجام می شود مانند : کارهای معاینه و واکسیناسیون ، شستشو ، بیرون بردن و ...

توجه داشته باشید این شما هستید که حیوان خانگی را انتخاب کرده اید بنابراین قرار نیست حیوان خانگی به شما چیزی بدهد. اما شما در حفظ جان و سلامت حیوان مسئولیت دارید.

با این حال حیوان خانگی مزایای دارند که افراد تمایل بیشتری به نگهداری این موجودات از خود نشان می دهند. حیوانات بخصوص سگ و گربه دوستان و همزیستان مناسب برای انسان هستند. با محبت کوچک شما ، آن ها تا پای جانشان به شما محبت می کنند ، در هنگام ناراحتی با شما شریک شده و در زمان شادی با شما شادی می کنند.

حیوانات خانگی مونس و یاری دهنده خوب در زمان خطر هستند آنها صدا های ناشی از زلزله را پیش از وقوع آن حس کرده و به شما هشدار می دهند ، در زمان بروز آتش سوزی بوی آتش را به سرعت حس کرده و صاحبان خود را از بروز یک حادثه مطلع می کنند. در هنگام ورود فرد غریبه به خانه مانند یک دزدگیر عمل می کنند.

برخی از حیوانات خانگی پرستاران خوبی برای انسان هستند تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد حیوانات خانگی ، نقش مهمی در بهبودی کودکان پیش فعال انجام دارند. سگ ها کمک های خاصی را به بیماران خاص می دهند. در دو مطالعه صورت گرفته نقش سگ در تشخیص سرطان پوست و سرطان مثانه از طریق بو کشیدن به اثبات رسیده است.

حیوانات خانگی علاقه زیاد به کودکان دارند و کودکان صاحب خود را همانند کودک خود شناخته و از آنها مراقبت خاص می کنند.

سگ ها راهنمای خوبی به نابینایان و کسانی که دچار فراموشی هستند می کنند.

حیوانات خانگی نقش موثری در سلامت صاحبان خود دارند. آنها با بازیگوشی و فعالیت خود صاحبان خود را وادار به فعالیت می کنند. تحقیقات نشان می دهد افرادی که حیوان خانگی در خانه نگهداری می کنند بهتر خشم خود را کنترل می کنند ، افرادی که حیوان نگهداری می کنند عاطفی تر و مهربان تر هستند ، فشار خونشان از دیگر افراد پایین تر است ، نسبت به برخی بیماریهای مقاومت بدنشان بیشتر است.

در نهایت قابل ذکر است که فروشگاه اینترنتی شهرپت تمامی تلاش خود را می کند تا با ارائه بهترین محصولات شما را در حفظ و نگهداری حیوان دلبندتان یاری نماید.

نویسنده : دکتر مجید ذاکریان ( بورد تخصصی بیماریهای داخلی دامهای کوچک)

۰ نظر

ثبت نظر

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید یا وارد سایت شوید