۰

غذاهای ممنوعه برای گربه شما کدامند؟

بسیاری از ما تصور اشتباهی از نحوه تعذیه گربه خود داریم. گربه ها همه چیز خوار نیستند و  بسیاری از غذاهایی که ما می خوریم برای آن ها مضر است. به عنوان مثال ما فکر می کنیم شیر یا خامه غذای مناسبی برای گربه هاست اما  لبنیات می تواند برای گربه ها مشکل ساز باشد چرا که باعث مشکلات گوارشی و نفخ در گربه و بچه گربه ها می گردد. شاید یکی از دلایل این تصورات اشتباه دیدن کارتون هایی است که در آن گربه ها شیر یا خامه می خوردند. اگر می خواهد به بچه گربه خود شیر بدهید بهتر است از شیر خشک بچه گربه استفاده کنید.

 

غذاهای مضر برای گربه

شکلات نیز برای گربه ها سمی است. کافئین و تئوبرومین دو ماده موجود در شکلات هستند که برای گربه ها سمی اند. شکلاتی شیری و شکلات تلخ هر دو منجر به بروز علایم خطرناکی نظیر تهوع، اسهال، تب، نفس نفس زدن و تشنج می گردند.

انواع گوشت خام و ماهی خام به دلیل داشتن باکتری های خطرناک برای گربه ها مناسب نیستند و در صورت خوردن این مواد گربه  دچار تهوع، اسهال و بی حالی می شود و گاهی حتی منجر به مرگ گربه می گردد.

تخم مرغ خام حاوی پروتئینی به نام آویدین است که جذب ویتامین B را در بدن گربه متوقف می سازد و باعث مشکلات پوستی می شود.

اگر در خانه سگ نیز نگهداری می کنید باید بدانید که غذای سگ برای گربه مناسب نیست. اگر چه گاهی ناخنک زدن گربه شما به غذای سگ اشکالی ندارد اما در دراز مدت اگر به عنوان رژیم غذایی ثابت گربه قرار بگیرد می تواند باعث به خطر افتادن سلامتی گربه شما شود.

بر خلاف تصور عموم تن ماهی برای گربه غذای مناسبی نیست. مصرف زیاد تن ماهی منجر به مسمومیت با مرکوری (به دلیل فلز به کار رفته در ظرف تن ماهی) می شود.

سیر و پیاز و دیگر هم خانواده های آن ها مانند پیاز کوهی و تره فرنگی باعث کم خونی در گربه می گردند. سیر و پیاز چه به صورت خام و چه به صورت پخته می توانند به گلبول های قرمز گربه آسیب برسانند و همچنین موجب تهوع، اسهال و درد شکم می شوند.

به خاطر داشته باشید که گربه ها موجوداتی ماجراجو و به دنبال کشف چیزهای جدید هستند. سعی کنید تا موادی که برای آن ها مضر هستند را از دسترس آن ها دور نگهدارید تا سلامتی آن ها به خطر نیفتد.

پت شاپ آنلاین شهرپت

۰ نظر

ثبت نظر

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید یا وارد سایت شوید